تحریم آمریکا ایران را به پای میز مذاکره نمی‌کشاند

21:00 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۹۵۴
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت:تحریم آمریکا ایران را به پای میز مذاکره نمی‌کشاند بلکه اراده کشور برای مقاومت را تقویت می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ،محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان در تهران، در پاسخ به روزنامه گاردین گفت:ما عادت کردیم در مقابل فشار‌ها مقاومت کنیم، تحریم‌ها به مردم عادی خسارت می‌زند، اما منجر به تغییر سیاست نمی‌شود.

وی تصریح کرد که تحریم آمریکا ایران را به پای میز مذاکره نمی‌کشاند بلکه اراده کشور برای مقاومت را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد که ایران نه تنها در برابر تحریم‌ها دوام خواهد آورد بلکه پیشرفت هم خواهد کرد. ما تلاش کرده‌ایم که تاثیر تحریم‌ها بر مردم را به حداقل برسانیم، اما مردم عادی رنج خواهند کشید، اقتصاد متحمل رنج خواهد شد.

ظریف در ادامه گفت که هرچند تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را به میزان زیادی کاهش داده، اما درنهایت بازار خود را پیدا خواهد کرد. وی دراین‌باره گفت: من معتقدم که ایران همواره نفتش را می‌فروشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها اقلام انسان دوستانه به ایران را هدف قرار نداده را به چالش کشید و گفت: آمریکا علیه ایران تحریم‌های مالی اعمال کرده است. زمانی که شما می‌خواهید پول انتقال دهید بانک از شما نمی‌پرسد که این پول برای مواد غذایی است یا خیر. به همین خاطر تحریم‌ها همواره به انتقال مواد غذایی و دارو ضربه می‌زند.

محمدجواد ظریف ادامه داد: آمریکا به قول‌های خود وفادار نیست. ما بر این باوریم که همه تحریم‌ها غیرقانونی هستند. برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، اما آمریکا در خصوص تعهدی که خود سپرده صداقت ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *