رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران و بلغارستان در سال 2019 بازی تدارکاتی فوتبال و والیبال انجام می‌دهند/ ارتباطات بین‌المللی در ورزش باعث پیشرفت می‌شود

19:30 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۹۴۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد دادیم در سال 2019 در یکی از فیفادی‌ها بتوانیم بازی دوستانه ایران و بلغارستان را داشته باشیم که جزو تیم‌های خوب اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در اولین روز از سفر به بلغارستان در گفت‌وگویی اظهار داشت: بنا به دعوت وزیر ورزش بلغارستان به این کشور سفر مردم تا ضمن مذاکره با مسئولین ورزش بلغارستان ، یادداشت تفاهم هم مبادله و از امکانات ورزشی این کشور هم دیدن کنیم.

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: در ابتدا ملاقاتی با وزیر ورزش و جوانان بلغارستان داشتیم و مذاکرات خیلی خوبی در زمینه همکاری‌های دو جانبه در بخش ورزشی و جوانان صورت گرفت.

در ورزش بلغارستان ظرفیت‌های خوبی بویژه در ورزش های مادر وجود دارد همچنین بدایی شرایط طبیعی که از آن برخوردارند، تیم های ورزش‌های زمستانی ما می‌توانند به دلیل هزینه های ارزانی که هست، از آن استفاده کنند از طرفی فاصله آن تا ایران هم زیاد نیست.

دکتر سلطانی‌فر همچنین پتانسیل ورزش های مادر در بلغارستان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: می‌توانیم از مربیان رشته‌های دو و ‌میدانی، شنا و ژیمناستیک آنها برای توسعه و پیشرفت بهره ببریم.

وزیر ورزش و جوانان رشته والیبال ایران و بلغارستان را همسطح دانست که در بین ده کشور برتر دنیا قرار دارند و افزود: در تکواندو ، ووشو و کاراته وضعیت ایران بهتر از بلغارستان است و در نهایت صحبت کردیم که از ظرفیت های دو کشور در اعزام ها و برپایی اردوهای مشترک استفاده و همچنین از مدرسین و مربیان دو طرف بهره ببریم.

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: پیشنهاد دادیم در سال 2019 در یکی از فیفادی‌ها بتوانیم بازی دوستانه ایران و بلغارستان را داشته باشیم که جزو تیم‌های خوب اروپا محسوب می‌شود همچنین در صورتی که برنامه های والیبال دو کشور جواب دهد بازی ندارماتی بین تیم های والیبال ایران و بلغارستان برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان با ارزیابی مثبت از این دیدار ادامه داد: دو کشور در کشتی و وزنه‌برداری وضعیتی مشابه دارند و در بین قدرت‌های برتر دنیا قرار دارند، اما در بقیه رشته ها همکاری‌های مشترک می‌تواند صورت گیرد.

دکتر سلطانی‌فر همکاری‌های دو کشور ایران و بلغارستان را در بخش جوانان هم مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اين همكاري ها در زمينه جوانان هم مَي تواند صورت گيرد بطوریکه اعضای سمن‌های دو کشور رفت و آمد کنند و زمینه استفاده از تجارب همدیگر را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از تأسيسات ورزشي اين كشور بازديد داشتم و در ادامه باز هم از بقيه تأسيسات ديدن خواهم كرد، از موزه ورزش اين كشور هم بازديد داشتم و در قالب سفر فشرده امروز يادداشت تفاهم دو كشور را در زمينه ورزش به امضا رسانديم كه اين يادداشت در ادامه يادداشت تفاهم سال ٢٠١٣ بود كه می‌تواند زمينه‌هاي اجرائی و همكاری بيشتر را فراهم كند. در اين راستا وزير ورزش و جوانان بلغارستان بر اجرای سریع مفاد این همکاری‌ها تأکید دارد که ما هم در این زمینه معتقدیم که سریعتر این همکاری‌ها جنبه عملی به خود بگیرد.

دکتر سلطانی‌فر به دیدارش با رییس فدراسیون فوتبال بلغارستان اشاره کرد و اظهار داشت: رییس فدراسیون فوتبال این کشور از ستاره‌های سابق تیم ملی بوده و در خلال سال های 2994 تا 1998 در تیم ملی که استویچکوف ستاره آن بوده، عهده‌دار دروازه‌بان تیم ملی این کشور بوده است .

وی ادامه داد: در این دیدار برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال بلغارستان را مرور کردیم.

سلطانی‌فر ابراز امیدواری کرد روابط بین‌المللی که برای رشد ‌‌توسعه کشور فراهم می‌شود هرچه سریعتر عملی شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت : باور داریم هر چه ارتباطات خارجی و مسابقات برون مرزی برای رشته های خاص بیش‌تر شود قطعا می تواند به سود رشته هایی شود که موقعیت مدال آوری در مسابقات جهانی و بازی های المپیک را دارند

سلطانی فر در پایان اظهار داشت :برای حضور در المپیک 2020 برنامه‌ریزی کوتاه مدت داریم و برای رشته‌های مادر هم برنامه هشت تا ده ساله داریم تا با خروج از وضعیت فعلی زمینه رشد و توسعه را فراهم آوریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *