رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ژاپن و کره جنوبی واردات نفت ایران را از سر می‌گیرند

15:34 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۸۸۰
پالایشگاه‌های ژاپن و کره جنوبی پس از دریافت معافیت تحریم‌های نفتی از ماه ژانویه اقدام به واردات نفت از ایران خواهند کرد.
ژاپن و کره جنوبی از ژانویه واردات نفت ایران را از سر می گیرندبه گزارش گروه بین الملل ، پالایشگاه‌های ژاپن و کره جنوبی پس از دریافت معافیت تحریم‌های نفتی از ماه ژانویه اقدام به واردات نفت از ایران خواهند کرد.

رویترز گزارش داده که ژاپن و کره جنوبی ۲ کشور از پنج خریدار عمده نفت ایران با دریافت معافیت تحریم علیه ایران از ماه ژانویه اقدام به واردات نفت از این کشور خواهند کرد.

پالایشگاه‌های کره جنوبی اعلام کردند خرید نفت از ایران را از اواخر ژانویه یا اوایل فوریه از سر خواهند گرفت و خریداران کره‌ای در حال مذاکره با ایران برای امضای قرارداد جدید هستند.

حمل نفت از ایران تا کره جنوبی ۲۵ روز زمان می‌برد. البته ایران گزینه دیگری نیز برای تسریع در فروش نفت در اختیار دارد. ایران می‌تواند فروش نفت خود را از طریق منابع ذخیره شده در بندر دالیان چین انجام دهد که زمان تحویل را کوتاه‌تر می‌سازد.

هفته گذشته، یک هیئت از کره جنوبی برای انجام مذاکرات خرید نفت در سال ۲۰۱۹ به تهران سفر کرد.

در همین حال شرکت نفت فوجی ژاپن یکی از خریداران بزرگ نفت ایران در ژاپن، قصد دارد از ژانویه اقدام به واردات مجدد از ایران کند.

این شرکت ژاپنی در تلاش است مانند کره جنوبی میعانات گازی را نیز از ایران وارد کند.

JXTG Holdings بزرگترین پالایشگاه ژاپن، اعلام کرد احتمالا از ماه دسامبر واردات نفتی خود از ایران را از سر بگیرد.

برخی منابع اعلام کردند این معافیت احتمالا به ژاپن امکان واردات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت از ایران را بدهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *