متروی تهران در هفته وحدت به «شمیم رحمت» عطرآگین می‌شود

14:37 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۸۶۶
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهرن از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری «شمیم رحمت» به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

متروی تهران در هفته وحدت به «شمیم رحمت» عطرآگین می‌شود

به گزارش گروه جامعه احسان بیسادی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم و امام جعفر صادق علیه السلام و نیز هفته وحدت گفت: «به مناسبت فرارسیدن این ایام فرخنده مسافران در گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران شاهد برگزاری ویژه برنامه‌ای «شمیم رحمت» می‌باشند».

وی گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های دینی به خصوص حضرت ختمی مرتبت صلی اله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام را هدف از اجرای این برنامه عنوان کرد و افزود: «گذرگاه‌های مترو با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی محل مناسبی برای اجرای برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های مختلف است. به همین منظور فضای ایستگاه‌های مترو به نام پیامبر اعظم صلوات الله علیه عطرآگین می‌شود. اجرای موسیقی در قالب نوا‌های محلی و سنتی بخشی از این برنامه‌ها می‌باشد که توسط گروه‌های هنری از ۲۸ الی ۳۰ آبان ماه درایستگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، میدان آزادی و میدان جهاد اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران گفت:همچنین روز ۵ آذر، مسافران شهر زیرزمینی در ایوان انتظار می‌توانند شاهد هنرنمایی گروه موسیقی نیوش که به اجرای موسیقی تلفیقی می‌پردازند باشند».

بیسادی از اجرای گروه‌های همخوانی و سرود در ایستگاه‌های منتخب خبر داد و گفت: «گروه‌های دانش آموزی با اجرای قطعاتی در مدح حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ۲۷ الی ۲۹ آبان، مسافران ایستگاه‌های میدان آزادی، تجریش و امام خمینی (ره) را به شنیدن این قطعات دعوت می‌نمایند».

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به ظرفیت‌های هنری در معرفی و ارتقای سطح آگاهی مسافران از زندگی معصومین علیهم السلام در ادامه تصریح کرد: «برگزاری کارگاه هنری با عنوان «عطر گل محمد» در قالب هنر نقاشی و خوشنویسی توسط هنرمندان به مسافران ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تجریش و تئاترشهر عرضه می‌شود. این برنامه هنری روز‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آبان ماه پذیرای علاقمندان آثار هنری با مضمون اسمإ معصومین، اشعار و تصاویر مرتبط با این ایام مبارک می‌باشد».

بیسادی از اجرای برنامه مشترک با فرهنگسرای مترو خبر داد و گفت: «به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان «بهار مهربانی» شامل برپایی غرفه‌های هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، سفالگری و ساخت عروسک مبارک، غرفه کودک و نوجوان، غرفه ورزش و غرفه کتاب برگزار می‌شود. همچنین از ۲۹ آبان ماه و به مدت ۶ روز برنامه‌های هنری و فرهنگی در ایوان انتظار اجرا می‌شود».

وی از آماده سازی و طراحی دیوارنگاره هنری در ایستگاه میدان محمدیه خبر داد و خاطرنشان کرد: «قرار است در ساخت این دیوارنگاره هنری که از کاشی‌های شکسته به صورت طرحی از گل و شعر ساخته می‌شود، مسافران نیز زیر نظر هنرمندان مشارکت داشته باشند».

بیسادی در پایان به فضاسازی ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و گفت: «با توجه به فرارسیدن این روز‌های خجسته گذرگاه‌های مترو با استفاده از طرح‌های متنوع شامل پیام‌های فرهنگی فضاسازی شده است که از جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی پیامبر خوبی‌ها در ایستگاه‌های ارم سبز، مصلی امام خمینی (ره) و میدان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره نمود».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *