نباید بدون حضور معلولان برای آنها تصمیم بگیریم

11:09 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۷۵۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ما نباید بدون حضور معلولان برای آنها تصمیم بگیریم چرا که این افراد با توانایی‌های خود می‌توانند به صورت عالمانه ما را همراهی کنند.

نباید بدون حضور معلولان برای ان‌ها تصمیم بگیریم

به گزارش خبرنگار گروه جامعه محمد شریعتمداری در نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت اظهار داشت:تعداد ۲۴۰ هزار کودک معلول  در سطح کشور شناسایی شده اند که از این تعداد بر طبق آمار  ۱۵۰ هزار کودک در مدارس استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ما نباید بدون حضور معلولان برای آنها تصمیم بگیریم چرا که این افراد با توانایی‌های خود می‌توانند به صورت عالمانه ما را همراهی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت باید تسهیلگر و تنظیم‌گر امور معلولان باشد، گفت: باید از همه شرکای اجتماعی برای رسیدن به اهداف بهره‌مند شویم و همه باید برای بهبود زندگی و وضعیت مردم تلاش کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: وزارت تعاون نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر فعالیت‌های حوزه‌های بیمه‌ای و امدادی، در راستای حمایت از افراد معلول و شکوفایی توانمندی‌های آن‌ها اقدام خواهد کرد.

وی گفت: بیش از ۲۵ هزار معلول در سال متولد می‌شوند و همچنین از میان ۲۴۰ هزار کودک معلول، ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که رسالت سنگینی در حوزه تنظیم مقررات و پیشگیری بر عهده ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و افزود: این قانون یکی از قوانین مترقی در کشور است که با اجرای آن، امیدواریم گامی برای رفع مشکلات این افراد برداریم که البته در این راه به بهبود زیرساخت‌ها نیز نیازمندیم.

شریعتمداری اظهار داشت: استفاده از همکاری و هم‌اندیشی جامعه بین‌المللی نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود و از تکنولوژی‌ها نیز باید در جهت رفع مشکل ناشی از معلولیت‌ها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی دارای معلولیت‌های پنهان هستند و برخی نیز آشکار و ممکن است بسیاری از افرادی که به ظاهر سالم هستند، دچار معلولیت باشند، اما معلولیتشان مشخص نباشد به همین دلیل باید در جهت شکوفا شدن و ارتقای توانمندی این افراد اقدام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی در خصوص معلولان هستیم، گفت: البته در حال حاضر بانکی در سازمان بهزیستی از افراد معلول وجود دارد، اما باید با توجه به توانمندی و آموزش‌های مورد نیاز این افراد، برای ساماندهی بانک اطلاعات جامع اقدام کنیم و وزارت رفاه نیز در این راه همراه بهزیستی و معلولان است.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *