۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید

12:14 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۷۳۶
اگر میخواهید بدانید کدام رژیم غذایی، کالری بیشتری می‌سوزاند؟ و اینکه کدام بستنی‌ها سالم هستند حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از غذا‌های مفید و قدرتمندی را معرفی کنیم که می‌تواند حس گرسنگی شما را کمتر کند.

اسفناج:
اگر از مصرف سبزیجاتی با برگ سبز راضی نیستید بهتر است برای یکبار هم که شده از اسفناج استفاده کنید. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری در بدن می‌شود.برای اینکه بتوانید از اسفناج استفاده کنید بهتر است آن را داخل غذاساز بریزید و سپس آن را در غذا‌های مختلف به کار ببرید.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
پنیر کلبه:
۲۸ گرم پروتئین در هر پیمانه از این پنیر وجود دارد و می‌تواند به خوبی حس سیری را در فرد ایجاد نماید. پروتئینی که در این پنیر وجود دارد با نام کاسئین شناخته شده است و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر فرد احساس سیری بیشتری خواهد داشت.شما می‌توانید این پنیر را به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو ترکیب کنید.

سیب:
سیب حاوی فیبری به نام پستین است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که با مصرف سیب هورمون‌های سیری آزاد می‌شود. در یک مطالعه انجام شده، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از عده غذایی سیب خورده بودند تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر از سایر افراد غذا خوردند.شما می‌توانید سیب را در دسر‌های مختلف به کار ببرید. همچنین مصرف آن به همراه کینوای پخته شده و گردو عالی است.

گردو:
گردو نیز می‌تواند در برابر هضم مقاومت کند؛ بنابراین بدن شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. همچنین جویدن‌های زیاد به بدن شما کمک می‌کند زودتر سیر گردد. ابتدا چند عدد گردو را تفت دهید و آن را روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

تخم مرغ:
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ می‌تواند در ایجاد حس سیری مفید باشد. شما می‌توانید تخم مرغ را در غذا‌های مختلفی همچون سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنید. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین‌های زیادی است.

جوی دو سر:
جوی دوسر دارای فیبر فراوانی است و زمانی که با مایعات ترکیب می‌شود فرآیند هضم را کندتر می‌کند و گرسنگی فرد را به تعویق می‌اندازد. جو‌هایی که کمتر فرآوری شده‌اند، می‌توانند شما را بیشتر سیر نگه دارند. می‌توانید به جای برنج از جوی دو سر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

تمشک:
تمشک دارای فیبر بسیار زیادی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آن قبل از وعده غذایی باعث می‌شود فرد ۶۵ کالری کمتر مصرف کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه مربا تهیه کنید.همچنین می‌توانید آن را با یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب نمایید.

لوبیا:
بیشتر افراد برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود از گوشت استفاده می‌کنند، اما لوبیا نیز حاوی پروتئین بالایی است. لوبیا حاوی فیبر بالایی است و همین امر موجب می‌شود فرد را بیشتر از سایر غذا‌ها سیر نگه دارد.شما می‌توانید لوبیا را با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید.

ذرت بوداده:
فیبر تنها ماده‌ای نیست که می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد نماید. سه پیمانه از ذرت بو داده می‌تواند حس سیری را به خوبی ایجاد کند و فرد را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

چاودار:
اگر به دنبال کربوهیدرات‌ها برای سیر نگه داشتن خود هستید، باید بدانید که چاودار اینکار را برای شما انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای صبحانه از نان چاودار استفاده کرده‌اند کمتر از سایر افراد حس گرسنگی داشتند. فیبری که در این ماده وجود دارد می‌تواند تاثیر خوبی بر روی متابولیسم بدن داشته باشد.
 
بدون دارو انسولین بدنمان را تنظیم کنیم
 
شاید با خواندن این مطلب تعجب کنید، اما جالب است بدانید که تنظیم انسولین بدن با سنگ پا! قطعا امکان پذیر می‌باشد. با چگونگی تنظیم انسولین بدن با سنگ پا در اینجا آشنا شوید.برای تنظیم انسولین خون نیازی نیست به سراغ درمان‌های طاقت فرسا و پرهزینه بروید اگر در خانه سنگ پا دارید می‌توانید انسولین خونتان را با نظر به اینکه انسولین در پاشنه پا تجمع یافته است تنظیم کنید. البته این مساله هنوز سند علمی ندارد که انسولین در پاشنه پا جمع شده، ولی این مساله به طور علمی ثابت شده که تنظیم انسولین بدن با سنگ پا اتفاق می‌افتد.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
تنظیم انسولین بدن با سنگ پا!

استفاده از سنگ‌پا پدیده‌ای جدید نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند و امروزه از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به‌عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.سنگ‌پا به‌رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولاً در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می‌رسد اگر هم احتمالاً سری به سواحل یونان زدید می‌توانید در ساحل، از این نوع سنگ‌ها بیابید.چون کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا، فضولات و مواد زاید را از پایین‌ترین نقطه بدن خارج می‌کند لذا این‌کار می‌تواند در تسکین سردرد‌های شدید، درد‌های سیاتیکی، درد معده و ... کمک شایانی کند.دیگر فواید استفاده از سنگ پا این است که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود همچنین برای برخی انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است، به‌خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالا‌تر به‌سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌پا، خشن‌تر باشد، جذب ماده زیاد‌تر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.اگر می‌خواهید پا‌های زیبایی داشته باشید، توصیه می‌شود حداقل دو مرتبه در هفته و بهتر است شب هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.حتماً از سنگ پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید، زیرا ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود؛ حتماً بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک، نگه دارید، زیرا محیط مرطوب، باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود؛ پس تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

در بعضی از موارد مانند بیماری پسوریازیس، استفاده از سنگ پا می‌تواند موجب تشدید بیماری شود بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، این دسته از افراد می‌توانند از ترکیبات کراتولیتیک که باعث نرم شدن لایه‌های کلفت شاخی کف پا می‌شود، استفاده کنند.اینکه جدیداً در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است، هیچ سندیت علمی ندارد، اما کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، اگر روزانه به‌مدت ۱۰دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خون خواهد شد همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد، در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن و پا‌ها، خون‌رسانی به‌طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثالهم شود؛ در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.توصیه و تأکید می‌شود که از سنگ پای شخصی استفاده کنید و از سنگ پای دیگران به هیچ عنوان استفاده شخصی نکنید؛ حتماً از سنگ پای پوکه معدنی، جهت مصارف درمانی و کشیدن سنگ پا استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی از سنگ‌ها یا مواردی از قبیل: سفال و ساروج استفاده نکنید.هر از گاهی برای ضدعفونی، سنگ پای شخصی خود را به‌مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچ‌ها و میکروب‌های موجود از بین بروند. تحت هیچ شرایطی سنگ پا را پس از استفاده در حمام نگهداری نکنید، چون در چنین وضعیتی، فضای لازم برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌شود.کاربرد دیگر سنگ پا، این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان، کمک شایانی می‌کند؛ برای این‌کار، بهتر است برای سنگ پا کشیدن، پا‌ها را به‌مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.
 
کدام رژیم غذایی، کالری بیشتری می‌سوزاند؟

رژیم‌های کم کربوهیدرات به افراد کمک می‌کند تا در طولانی مدت وزن بیشتری از دست بدهند. در واقع نوع کالری مصرفی شخص بر تعداد کالری‌هایی که می‌خورد، تاثیر می‌گذارد. این اثرات جدید، فراتر از محتوای کالری، می‌تواند کنترل وزن را در دراز مدت آسانتر و موثرترکند.با این حال، در برخی از مطالعات کوتاه مدت (معمولا کمتر از دو هفته) هیچ تفاوتی بین رژیم‌های دارای کربوهیدرات کم و کربوهیدرات زیاد در مقایسه با تعداد کالری مصرفی افراد وجود ندارد.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
این مطالعه با هدف بررسی یک فرضیه شناخته شده به عنوان “مدل کربوهیدرات – انسولین چاقی” است که بر روی ۱۶۴ بزرگسال با اضافه وزن بود انجام شد. این افراد ابتدا تحت درمان رژیم غذایی قرار گرفتند تا حدود ۱۰ درصد وزن بدنشان را از دست بدهند. سپس به صورت تصادفی به آن‌ها رژیم غذایی با کربوهیدرات کم، متوسط و بالا داده شد. پس از ۲۰ هفته محققان میزان متابولیسم شرکت کنندگان (تعداد کالری که آن‌ها در طول روز می‌سوزاندند) را اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان همچنین دارای شتاب سنج برای اندازه گیری میزان فعالیت بدنی خود بودند.هنگامی که محققان کالری‌های سوزانده شده شرکت کنندگان را با هم مقایسه کردند، دریافتند که افراد دارای رژیم کم کربوهیدرات روزانه ۲۰۹ تا ۲۷۸ کالری بیشتری نسبت به رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا سوزانده بودند. در این صورت با گذشت حدود ۳ سال، این افراد حدود ۲۰ کیلو وزن از دست خواهند داد.
 
توصیه‌های مفید برای پیشگیری از لخته شدن خون

به وجود آمدن لخته در سیستم گردش خون از عوامل عمده‌ی سکته‌های قلبی و مغزی است.عوامل مهم تأثیرگذار در ایجاد لخته عبارت‌اند از:

الف) استعداد و گرایش پلاکت‌های خون در جهت ایجاد لخته و غلظت بالای آن‌ها. (پلاکت‌های خون، سلول‌های کوچک و ریز‌نقشی هستند که با انباشتگی و چسبیدن به یکدیگر یا به دیواره‌ی رگ‌های بدن، زمینه‌ساز بوجود آمدن لخته می‌شوند).

ب) فیبرینوژن که از جنس پروتئین‌ها است و به‌عنوان سنگ بنای لخته‌های ایجاد شده، نقش آفرینی کرده و افزایش مقدار آن در جریان خون، شاخصی در احتمال بروز لخته به‌حساب آورده می‌شود.

ج) سیستم فیبرنولیتیک: وظیفه‌ی عمده‌ی این سیستم، شکستن و حل کردن لخته‌های به وجود آمده در شرایط مختلف است، تا از بروز ترومبوفیلبیت در اندام‌ها یا خطر سکته‌های احتمالی ناشی از لخته شدن، در شریان‌های‌خون رسان مغز و قلب جلوگیری کند.

به‌طور قطع نقش و اثر مواد غذایی مختلف نیز به صورت بازدارنده یا مساعد کننده در فرآیند لخته شدن خون مهم شناخته شده‌اند. از شما یاران همراه و دوستان علاقمند درخواست می‌شود به توصیه‌های زیر توجه فرموده و علاج واقعه را قبل از وقوع، به‌عمل آورید.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
۱-از کاهش آب بدن جلوگیری کنید؛ به‌خصوص تحت تأثیر تعریق در اثر افزایش درجه‌ی حرارت محیط یا تب، اسهال، استفراغ، مصرف بی‌رویه‌ی دارو‌های مُدر (ادرار آور) یا در طی مسافرت‌های طولانی مدت با هواپیما. برای تامین و تضمین سلامتی خود در طی روز، به‌مقدار فراوان از آب و مایعات مختلف استفاده کنید، به‌خصوص صبح‌ها نوشیدن ۲-۱ لیوان آب به طور ناشتا بسیار تأثیرگذار است و در فاصله‌ی وعده‌های غذایی حتی بدون احساس تشنگی با نوشیدن چند لیوان آب به شادابی و سلامتی خود کمک کنید.

۲- کاهش تدریجی اضافه وزن؛ طوری که:

- از دست دادن وزن در هفته حداکثر از ۷۵۰ گرم تجاوز نکند؛ هنگام اجرای رژیم لاغری، تحت هیچ شرایطی برای رسیدن سریع به وزن مطلوب، هیچ یک از گروه‌های غذایی را حذف نکنید؛ به موازات بهره‌گیری از رژیم‌های متناسب، متنوع و غنی از مواد مغذی و حیاتی، به تامین آب و مایعات بدن نیز توجه نموده و حداقل ۵/۲ لیتر مایعات به‌صورت شیر و لبنیات کم‌چرب، آب، چای، آب‌میوه‌های طبیعی و سبزی‌های مورد علاقه‌ی خود را استفاده کنید.

* توجه: افرادی که دچار بیماری قند هستند، در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود ترتیبی اتخاذ کنند که به افت شدید قندخون (هیپوگلیسمی) و یا کتواسیدوز مبتلا نشوند. مشاوره با یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص در این مورد، راه‌گشا می‌باشد و سلامتی و طول عمر شما را تضمین و تامین می‌کند.

۳- اقدام به موقع و حساب شده، در جهت کاهش چربی‌های خون، کلسترول و تری گلیسیرید بسیار اهمیت دارد.

۴- استفاده از غذا‌های کم چرب و کم کلسترول، طوریکه دریافت اسید‌های چرب اشباع زیر۷ درصد بوده و مصرف روغن جامد، روغن نارگیل و چربی‌های حیوانی غیر از ماهی، حذف یا بسیار محدود شود و مقدار کل چربی تعیین شده را نیز به‌طور متناسبی در وعده‌های خود غذایی تقسیم کنید.

۵- محدود کردن پروتئین به ۸/۰ گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن در روز و کاهش مصرف پروتئین‌هایی که منشا حیوانی دارد، به خصوص گوشت قرمز. همچنین عدم استفاده یا مصرف خیلی کم منابع غذایی حاوی اسید آراشیدونیک فراوان مثل دل، قلوه، مغز و پیه گاو و گوسفند.

۶- استفاده‌ی بیشتر از مواد غذایی که منشا گیاهی دارد، به‌ویژه انواع سبزی و میوه ها؛ طوری که از طریق مصرف آن‌ها بیش از ۲۰گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کیلو کالری دریافتی وارد دستگاه گوارش شما شود. بدین ترتیب نه تنها از بروز یبوست می‌شود، بلکه جذب متعادل موادقندی و چربی‌ها و نیز خنثی‌سازی مواد سرطان زا، توسط فیبر مصرفی صورت می‌گیرد. (درصورت استفاده از سبوس گندم جهت افزایش مقدار فیبر دریافتی، باید در طی روی آب زیادی بنوشید، زیرا درغیر این صورت خود این فیبر، باعث یبوست می‌شود).

۷- استفاده از برنامه غذایی حاوی شیر و لبنیات کم چرب، ماهی، میوه و سبزی فراوان، کاهش مصرف مواد غذایی شیرین، اقدامی در جهت دستیابی به نشاط و شادابی شما تلقی خواهد شد.

۸- استفاده‌ی بیشتر از منابع غذایی حاوی اسید‌های چرب اُمگا-۳ مثل شاه‌ماهی، ماهی تن، ماهی‌آزاد، خال مخالی و ساردین، همراه با محدود کردن مقدار مصرف چربی در برنامه‌ی غذایی روزانه.

۹- مصرف ۱۰- ۵ گرم روغن ماهی و ۱۵۰- ۱۰۰ میلی گرم ویتامین E. در روز، از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

۱۰- خوردن صبحانه و عدم حذف آن به‌مقدار قابل توجهی موجب کاهش لخته شدن خون و چسبندگی پلاکت‌ها می‌شود؛ چرا که میزان بتا ترومبوگلوبولین که نمایانگر فعالیت پلاکت‌ها برای ایجاد لخته است، در افرادی که صبحانه میل نمی‌کنند، ۵/۲ برابر افرادی است که صبحانه خورده اند. پس برای سلامت خود و فرزندانتان از همین امروز به مصرف صبحانه در محیط گرم و صمیمی خانواده‌ی خود اقدام کنید تا ضمن کمک به سلامت قلب و عروق، به‌عنوان یک الگوی خوب برای عادت دادن فرزندان به دریافت منظم غذا در سه وعده غذایی اصلی و میان وعده‌ها مطرح باشید.
 
مدیریت دیابت در ۱۰ دقیقه و یا کم‌تر

بر اساس نوع بیماری، درمان و دیگر فاکتور‌ها، پزشک شما به شما می‌گوید که چند وقت به چند وقت باید قند خون خود را اندازه بگیرید. اگر به شما گفته شده که هر روز اول صبح آن را اندازه بگیرید، مونیتور گلوکز خود را پیش از خواب بالای سرتان بگذارید تا یادتان بماند که صبح قند خونتان را اندازه بگیرید. اسکن سریع بدنپس از حمام روزانه، بدن خود را از سر تا پا بررسی کنید. به دنبال برش ها، زخم‌ها بوده و با انگشتان خود بدنتان را لمس کنید. مکان‌هایی را که رطوبت می‌تواند پنهان شده و میکروب‌ها رشد کنند را فراموش نکنید. زیر سینه‌ها و بین پا‌ها را بررسی کنید. از یک آینه برای نگاه دقیق‌تر به همه جای بدنتان کمک بگیرید. اگر شما برش یا خراش‌ها را داشته باشید، سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنید. همچنین، اگر پوستتان خشک شده است از آن مراقبت کنید.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
کفش هایتان در دسترس باشد
برای پیشگیری از اینکه پاهایتان روی سنگریزه یا اجسام مختلف نرود حتی در منزل با کفش راه بروید. به این منظور همیشه کفش هایتان دم در آماده و برای هر موقعیت کفش مناسب داشته باشید.

یک بسته خوراکی اورژانسی آماده کنید
چند قرص گلوکز و ۵ یا ۶ تکه شکلات سفت را همیشه در یک کیف کوچک بگذارید و وقتی که بیرون می‌روید با خود همراه داشته باشید تا در هنگام افت قند خون یا هیپوگلیسمی و در زمان حمله‌ها از آن استفاده کنید. زمانی که قند خون شما به مقدار کم‌تر از ۷۰ میلی گرم در دسی لیتر سقوط می‌کند، احساس گیجی، گرسنگی و لرزش می‌کنید. نخوردن وعده‌های غذایی، مصرف زیاد دارو‌های دیابتیک و یا ورزش بیش از حد معمول و بدون خوردن غذا می‌تواند باعث بروز این مشکلات و یا تشدید آن‌ها شود.

قند خون خود را چک کنید
بر اساس نوع بیماری، درمان و دیگر فاکتور‌ها، پزشک شما به شما می‌گوید که چند وقت به چند وقت باید قند خون خود را اندازه بگیرید. اگر به شما گفته شده که هر روز اول صبح آن را اندازه بگیرید، مونیتور گلوکز خود را پیش از خواب بالای سرتان بگذارید تا یادتان بماند که صبح قند خونتان را اندازه بگیرید. هنگامیکه از خواب بیدار می‌شوید قند خون شما باید چیزی حدود ۹۰ تا ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. در عرض یک یا دو ساعت بعد از اولین وعده غذایی (صبحانه)، قند خون باید کم‌تر از ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

یک علامت برای خودتان بر روی کیف ورزشی تان بزنید
آیا پزشک به شما گفته که باید قند خون خود را بررسی کنید؟ برای خودتان یک یادآور بگذارید. اینکه قبل و بعد از ورزش قند خون خود را چک کنید به شما کمک می‌کند تا بفهمید که ورزش چطور قند خون شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انسولین را جزئی از سبک زندگی خود کنید
اگر همیشه در حال رفت و آمدید و به طور منظم دارو نمی‌خورید، از پزشکتان بخواهید که برای شما انسولین سریع عمل کننده و یا پمپ‌های انسولین تجویز کند. آن‌ها ظرف مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه قند خون شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این می‌تواند کار‌ها را آسان‌تر کند. این انسولین‌ها را می‌توان درست قبل از خوردن غذا دریافت کرد. همچنین می‌توانید پمپ را قبل از وعده غذایی، ورزش و یا هر تغییری در فعالیت روزمره معمولتان تنظیم کنید.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید
لیست ۱۰ غذایی را که انجمن دیابت امریکا بعنوان غذا‌های سوپر ارائه کرده است پرینت بگیرید. این غذا‌ها ایندکس گلیسمیک کمی دارند یعنی بسیار کم‌تر از نان و سایر غذا‌ها، قند خون شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این لیست را به یخچال خود بچسبانید تا در هنگام تهیه لیست خرید مواد غذایی مورد نیاز، آن‌ها را در سبد غذایی خود جای دهید.

آب بنوشید
قند خون بالا می‌تواند باعث شود که بدن شما آب از دست بدهد و پوستتان خشک شود. پس آب و سایر نوشیدنی‌ها را فراوان بنوشید تا پوست شما سالم و مرطوب بماند.

ورزش کنید
در مدیریت دیابت خود، ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه را جزو کار‌های اصلی خود قرار دهید. اگر فکر می‌کنید به زندگی عادی شما ضربه می‌زند و سرتان خیلی شلوغ است می‌توانید آن را به ۳ نوبت در روز و هربار ۱۰ دقیقه بشکنید. ۱۰ دقیقه صبح را سعی کنید به ورزش‌ها و تمارین کششی بپردازید. سعی کنید در صورت امکان در طول روز با اعضای خانواده تان یک بازی فعال انجام دهید. در غروب هم با سگتان به پیاده روی بروید.

یک بسته کمک‌های اولیه داشته باشید
دیابت می‌تواند یک جراحت کوچک را به یک مشکل بزرگ بدل کند. پس یک جعبه کمک‌های اولیه متشکل از مواد زیر داشته باشید:
پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن زخم‌ها
پماد سه گانه آنتی بیوتیک برای پوشاندن روی زخم و خراش
گاز استریل برای بستن زخم

اگر مشکلات گردش خون و یا نوروپاتی محیطی دارید در صورت بروز جراحت به پزشک نیاز دارید. پس شماره تلفن اورژانس و جا‌های ضروری را همیشه داشته باشید.

بازوبند هشدار پزشکی را فراموش نکنید
این بازوبند هشدار را نزدیک ساعت، حلقه و یا جواهرات و زیورآلات خود بگذارید تا همیشه یادتان باشد آن را بپوشید. در مواقع اورژانسی که شما گیج یا بیهوش هستید و نمی‌توانید صحبت کنید، این دستبند به دیگران می‌گوید که شما مبتلا به دیابت هستید.
 
نوشیدن آب در کدام زمان‌ها به سلامت بدن کمک می‌کند؟

نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای هیدارته نگه داشتن بدن توصیه جدیدی نیست. اما آیا می‌دانستید که زمان‌های مشخصی در طول روز وجود دارند که نوشیدن آب در این زمان‌ها می‌تواند به بهبود سلامت کلی و عملکرد شناختی انسان کمک کند؟شاید با خود بگویید که مهم نوشیدن آب به میزان کافی است و این که چه زمانی در طول روز مصرف شود، تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و در شرایطی که این موضوع درست است، اما برخی پژوهش‌ها نشان داده اند که با نوشیدن آب در زمان‌هایی مشخص از روز می‌توانید فواید سلامت این کار را هرچه بیشتر افزایش داده و فرآیند‌های درونی بدن را بهبود ببخشید. علم نشان داده است که نوشیدن آب در زمان درست طی روز می‌تواند به پیشگیری از برخی مشکلات رایج مانند معده درد، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ، خستگی، پرخوری، فشار خون بالا، یبوست و حتی حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب
نخستین لیوان آب روزانه خود را باید درست پس از بیدار شدن از خواب بنوشید. نوشیدن آب با معده خالی هنگام صبح می‌تواند فواید جالب توجهی برای بدن به همراه داشته باشد. در واقع، نوشیدن آب ولرم نخستین کاری است که افراد بسیاری در ژاپن انجام می‌دهند.نوشیدن یک یا دو لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب، مغز و بدن را از حالت خواب خارج کرده و در حالت آماده به کار قرار می‌دهد. همچنین، این اقدام به حذف سموم و رادیکال‌های آزاد انباشته شده در دستگاه گردش خون طی شب گذشته کمک می‌کند، از این رو، به پاکسازی و پالایش اندام‌های داخلی بدن کمک می‌شود.

نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی
حدود ۳۰ دقیقه پیش از هر وعده غذایی روزانه خود یک لیوان آب بنوشید، زیرا این کار به بهبود شرایط گوارش کمک می‌کند و میزان کالری مصرفی را زیر کنترل نگه می‌دارد. آب نه تنها روده‌های شما را برای ورود غذای مصرفی آماده می‌کند، بلکه از پرخوری پیشگیری نیز می‌کند، زیرا احساس سیری سریع‌تر را به همراه دارد.

نوشیدن آب پیش از استحمام
نوشیدن یک لیوان پیش از استحمام می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. آب مصرفی باید گرم باشد تا به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک کند که کاهش فشار خون را به همراه دارد. افزون بر این، نوشیدن آب سطوح سدیم را در بدن کاهش می‌دهد که هرچه بیشتر به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

نوشیدن آب پیش از خواب
اگر پیش از خواب بدن شما به طور کامل هیدراته شده باشد، خطر حمله قلبی و سکته مغزی هرچه بیشتر کاهش می‌یابد، زیرا کم آبی بدن از عوامل خطرآفرین برای بیماری قلبی عروقی محسوب می‌شود. حمله قلبی بیشتر هنگام صبح رخ می‌دهد، زیرا خون به واسطه کمبود آب غلیظ‌تر است.همچنین، کمبود آب بدن می‌تواند اثر منفی بر خلق و خوی انسان داشته باشد که می‌تواند بر چرخه خواب-بیداری کلی انسان اثرگذار باشد. البته، نوشیدن آب نباید خیلی نزدیک به زمان خواب انجام شود، زیرا ممکن است نیاز به دفع ادرار شبانه را به همراه داشته و در خواب شما اختلال ایجاد کند.
 
سبک زندگی سالم برای فرار از بیماری
 
آیا تا به حال دوست نداشتید راز سلامت آن‌ها را بدانید و از این راز برای سلامتی خود استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۸ راز این افراد را بیان کنیم.

استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین C:
اگرچه شواهد علمی نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد، اما بیشتر افراد مصرف این ویتامین را نادیده می‌گیرند. هر زمان که احساس کردید حال خوبی ندارید، چند واحد ویتامین C. مصرف کنید و از اثرات معجزه آسای آن لذت ببرید.

داشتن خواب کافی:
هر فردی باید در شبانه روز ۸ الی ۱۰ ساعت خواب مفید و با کیفیت داشته باشد تا بتواند سالم بماند. متخصصان خواب معتقدند که خواب مناسب و کافی برای داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار موثر است.در حققیت مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ۵ الی ۶ ساعت در شب خوابیده‌اند، زمانی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار می‌گیرند ۳۰ درصد امکان ابتلا به آن را خواهند داشت. این در حالیکه است که افراد با خواب کافی تنها ۱۷ درصد امکان ابتلا به بیماری سرماخوردگی را دارند.

تقویت قدرت ذهنی و روانی:
زمانی که همه افراد اطراف ما در مورد بیماری‌های مختلف صحبت می‌کنند، برخی از افرا حضور دارند که معتقدند هرگز بیمار نمی‌شوند. این افراد دارای باور‌ها و عقاید قوی هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید سالم بمانید باید قدرت ذهنی و روانی خود را تقویت کنید و مثبت بیندیشید.

کنترل و مدیریت استرس:
استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد؛ بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید.شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کار‌های مفید کنترل کنید.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
تمیز و مرتب بودن:
زمانی که از بیرون به منزل خود بر می‌گردید باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. همان طور که می‌دانید محیط بیرون با میکروب‌های بسیاری آلوده است بنابراین پاکیزگی خود را همیشه حفظ کنید.

ورزش کردن:
انجام منظم تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. انجام اینگونه تمرینات می‌تواند از بروز عفونت‌های دستگاه تنفسی جلوگیری کند. سعی کنید هفته‌ای حداقل سه بار ورزش کنید.

ارتباط از راه دور:
زمانی که مجبور می‌شوید برای رفتن به سر کار خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، احتمال قرار گرفتن در معرض میکروب‌های مختلف بیشتر می‌شود. برای اجتناب از این موضوع، شغلی را پیدا کنید که به منزلتان نزدیک‌تر باشد. همچنین اگر می‌توانید بهتر است دورکاری کنید.

داشتن استراحت کافی:
زمانی که احساس می‌کنید حالتان خوب نیست، بهتر است تا دیر وقت کار نکنید. زمانی را برای استراحت خود کنار بگذارید و مطمئن شوید خواب کافی دارید.
 
در زمان مصرف آنتی بیوتیک چه غذا‌هایی بخوریم

آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی در بدن تجویز می‌شوند. اما مصرف آن‌ها همراه با غذا‌ها و مواد خوراکی مناسب به کاهش عوارض جانبی آنتی بیوتیک‌ها کمک کرده و بهتر با بیماری مقابله می‌شود. حتی مصرف مواد خوراکی نامناسب می‌تواند تاثیرات دارو را بدتر کند. در ادامه فهرست مواد غذایی مفید در هنگام مصرف آنتی بیوتیک‌ها آمده است.

پروبیوتیک‌ها
مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند موجب اختلال در میکروبیم‌های روده شود که نتیجه آن می‌تواند اسهال باشد. گنجاندن پروبیوتیک‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ تعادل در باکتری‌های روده کمک کرده و تولید باکتری‌های خوب را افزایش دهد. همچنین به بدن در بازیابی از حمله باکتریایی کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را به منظور دوری از بیماری بهبود می‌بخشد.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
مواد خوراکی سرشار از ویتامین K
معمولا کمبود ویتامین K به ندرت اتفاق می‌افتد چراکه روده خود این ویتامین را تولید می‌کند. مصرف آنتی بیوتیک‌ها با تغییر در محیط روده منجر به کمبود ویتامین K. می‌شود. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند منجر به خونریزی داخلی اعضای بدن شود چراکه ویتامین K برای انعقاد خون لازم است. از اینرو خوردن مواد خوراکی سرشار از ویتامین K در زمان مصرف آنتی بیوتیک‌ها به حفظ غلظت خون کمک می‌کند. مواد خوراکی سرشار از ویتامین K عبارتند از: سبزیجات پربرگ به رنگ سبز تیره نظیر اسفناج، کلم، بروکلی، و کاهو، روغن‌های گیاهی، انجیر، گوشت، پنیر، و سویا.

داشتن رژیم غذایی متعادل
درحالیکه آنتی بیوتیک‌ها در تلاش برای مقابله با هجوم باکتریایی هستند، اما می‌توانند موجب عفونت مخمر هم شود چراکه با تغییر در محیط میکروبیوم‌های روده منجر به ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند. حتی در زنان می‌توانند منجر به عفونت واژینال شوند. همچنین میزان ویتامین B بدن را کاهش می‌دهند. از اینرو داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل با وجود میوه و سبزیجات زیاد می‌تواند به بدن در مقابله با عوارض جانبی مصرف دارو کمک کند.با این حال باید در زمان مصرف آنتی بیوتیک ها، از مصرف برخی مواد خوراکی هم اجتناب شود:

- غذا‌های فرآوری شده، سس کچاپ، میوه‌های خانواده مرکبات نظیر لیمو و پرتقال، و توت فرنگی، چراکه مانع از جذب آنتی بیوتیک‌ها در خون می‌شوند.
- به غیر از پروبیوتیک‌ها یا ماست، باید از مصرف سایر محصولات لبنی پرهیز شود.
- مواد غذایی حاوی فیبر بالا که روند جذب دارو را کُند می‌نمایند.
 
روشی آسان برای درمان سنگینی معده

اغلب سنگینی معده پس از خوردن غذا به وجود می‌آید و فرد دچار بی حالی می‌شود. چنین مشکلی نیز ناشی از یک نوع ناهماهنگی دستگاه گوارشی است که به علت هضم نشدن درست و به هنگام غذا مانع دفع طبیعی آن می‌گردد. بر اساس مطالعات پزشکی انجام یافته نوع مزاج تاثیر زیادی در هضم غذا‌ها دارد و می‌تواند فرد سرد مزاج را دچار مشکل کند. به همین خاطر حتی در برخی مواقع ممکن است شخص برای مدت زمان طولانی تری احساس سنگینی کند. ما در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان سعی داریم شما را با دمنوش‌هایی جهت رفع "سنگینی معده" و درد‌های معده آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

هضم غذا در بدن به چه صورت انجام می‌گیرد؟
طبق اظهارات محققان در عرصه طب سنتی تمامی مواد غذایی خورده شده در بخش‌های مختلف بدن ۴ بار هضم، مواد زائد آن دفع و با کیفیت‌ترین قسمت‌های آن‌ها جذب بدن می‌گردد. در زیر به مهم‌ترین هضم‌هایی که پس از مصرف غذا در بدن رخ می‌دهد می‌پردازیم. هضم مناسب مواد خوراکی از مشکلاتی مانند سنگینی معده و رودل شدن جلوگیری به عمل می‌آورد.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
مراحل هضم شدن مواد غذایی در بدن انسان

هضم در دهان و معده
اولین هضم غذا‌ها در دهان و معده صورت می‌گیرد که مواد زائد حاصل از این هضم به شکل مدفوع از روده فرد خارج می‌گردد. به همین خاطر توصیه می‌شود که غذا به طور کامل جویده شود تا در مراحل بعدی نیز به خوبی هضم گردد.

هضم غذا در کبد
دومین هضم موا غذایی در کبد فرد صورت می‌گیرد. بدین صورت که مواد زائد حاصل از این نوع هضم به شکل ادرار و چرک از بدن فرد خارج شده و مواد جذب شده به ناخن و مو می‌رسد.

هضم در عروق
بر اساس مطالعات طب سنتی سومین نوع هضم در عروق رخ می‌دهد و مواد جذب شده از این هضم به خون تبدیل می‌شود.

هضم مواد غذایی در سلول‌های بدن
هضم چهارم نیز در سلول‌ها اتفاق می‌افتد و مواد حاصل از این نوع هضم به طرف اعضای جنسی حرکت می‌کنند. لازم به ذکر است که این مواد مناسب‌ترین پروتئین برای تولید مثل به شمار می‌روند.به طور کلی هضم کامل مواد غذایی در مدت زمان دو الی سه ساعت به طول می‌انجامد و برای برخورداری از سلامتی کامل این هضم بایستی به خوبی انجام گیرد.

سنگینی معده از رایج‌ترین درد‌های معده
اگر بخواهیم رایج‌ترین درد‌های معده را نام ببریم سو هاضمه، سنگینی معده، ترش کردن، تلخی دهان، حالت تهوع صبحگاهی، بوی بد دهان و هضم ناقص مواد غذایی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود. ولی سوالی که پیش می‌آید این است که باید برای جلوگیری از سنگینی معده و سایر مشکلات چه باید کرد؟

آسان‌ترین روش درمان سنگینی معده چیست؟
بهتر است به جای درمان بگوییم پیش گیری از سنگینی معده و نکات زیر را رعایت کنیم. برای این که از بروز مشکلات گوارشی در امان بمانید لازم است کار‌های ساده زیر را انجام بدهید یا ندهید که عبارت اند.

پرخوری نکنید.
در بین غذا خوردن صحبت نکنید.
تند تند غذا نخورید.
فست فود نخورید.
غذا‌های سرخ شده را به حداقل برسانید.
از نوشیدنی‌های سالم مصرف کنید.

راحت‌ترین روش‌های درمانی سنگینی معده
کسانی که بعد از مصرف غذا‌های سنگین و گوشتی به مشکل سنگینی معده دچار می‌شوند بایستی از عرق زنیان استفاده کنند. هم چنین توصیه شدیدی به مصرف سبزیجات تازه همراه غذا به افراد می‌شود. خوردن سبزی‌های تازه هم به سم زدایی بدن و هم بهبود حرکات دودی روده و پیش گیری از یبوست کمک شایانی می‌کند.هم چنین دمنوش‌های گیاهی بابونه، گل گاو زبان، سنبل الطیب، بادرنجبویه و افسنتین در تسکین و درمان اعصاب معده فرد بسیار موثر است. در این راه درمانی گیاهی تمامی این گیاهان دارویی را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و روزی سه لیوان نوش جان کنید.امیدواریم با رعایت نکات گفته شده و هم چنین به کارگیری روش‌های درمانی گفته شده سنگینی معده خود را درمان کنید.
 
ردپای ۵ بیماری بدن در چشم‌ها
 
هر علامت غیرعادی که بدن ارسال می‌کند، نشان دهنده‌ی مشکلی در درون است. البته در بسیاری از موارد مشکل خیلی زود رفع می‌شود. اما اگر مدتی گذشت و همچنان تغییری در وضعیت بوجود آمده حاصل نشد، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. گاهی این علائم در چشم‌ها ظاهر می‌شوند. در واقع علائم برخی از بیماری‌ها مانند پرفشاری خون، آلرژی و کمبود ویتامین A. در چشم‌ها ظاهر می‌شوند. در این مطلب با راز‌هایی که چشم‌ها از سلامت درونی تان بر ملا می‌سازند، آشنا می‌شویم.

ردپای فشار خون بالا در چشم‌ها
فشار خون بالا را قاتل خاموش نیز می‌نامند. به خاطر اینکه زمینه ساز بیماری‌های قلبی عروقی و یا سکته مغزی می‌شود که هیچ علائم ظاهری خاصی ندارند.اما چشم‌ها مشکل پرفشاری خون را و عواقب آن را لو می‌دهند. در واقع فشار خون بالا باعث انقباض مویرگ هایشبکیه چشم می‌شود.اگر چشم پزشک تان متوجه این موضوع شد و به شما هشدار داد، حتما به یک پزشک متخصص قلب مراجعه کنید و بقیه‌ی کار‌ها را به وی بسپارید.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
ردپای کمبود ویتامین A در چشم‌ها
اگر شب‌ها بینایی تان دچار مشکل می‌شود، احتمال دارد که نیاز به مصرف زیاد سبزیجات و میوه‌های نارنجی و زردرنگ (غنی از بتاکاروتن) و ماهی‌های چرب (ویتامین A) دارید.شبکوری معمولا در افرادی که دچار کمبود ویتامین A هستند شایع‌تر است. کمبود این ویتامین باعث کاهش رنگدانه‌ای به نام «رودوپسین» در چشم‌ها می‌شود. این رنگدانه شیوه‌ی دیدن نور را تنظیم می‌کند.از آنجایی که هر مشکلی راه حلی دارد، برای رفع این مشکل نیز لازم است مصرف هویج، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و کره را بیشتر کنید.

ردپای بیماری‌های التهابی در چشم‌ها
اگر به مدت چند هفته بدون شب زنده داری و یا خستگی مفرط، صبح‌ها با چشم دردناک و پر از خون از خواب بیدار شدید، بهتر است کمی هوشیارتر باشید.این درد و قرمزی چشم‌ها می‌تواند علامت ورم عنبیه چشم باشد. این مشکل التهابی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد التهاب دیگری در یک جای دیگر بدن وجود دارد.توجه داشته باشید که بیماری‌هایی مانند بیماری کرون، پلی آرتریت روماتوئید و یا پسوریازیس جزو بیماری‌های التهابی هستند که علائمی روی چشم‌های یک چهارم مبتلایان به جا می‌گذارند.

ردپای آلرژی‌ها در چشم‌ها
اگر پای چشم هایتان گود و کبود است، به طوری که با خواب منظم یا آرایش نیز نمی‌توانید آن را بپوشانید، احتمالا از مشکل رینیت آلرژیک رنج می‌برید.در واقع گرد و غبار، آلاینده ها، موی حیوانات یا هر ماده‌ی آلرژی زای دیگر که از طریق تنفس به بدن نفوذ می‌کنند، علاوه بر واکنش‌های آلرژیک دیگر باعث هجوم خون در زیر چشم‌ها می‌شوند و از آنجایی که پوست دور چشم‌ها بسیار نازک است، این مشکل به وضوح قابل مشاهده است.بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا مشخص شود سیاهی دور چشم تان به دلیل چیست؟اگر علت آن آلرژی باشد، می‌توانید با مصرف دارو‌های آنتی هسیتامین این سیاهی‌های زیر چشم را برطرف کنید.

ردپای اختلالات غده تیروئید در چشم‌ها
اگر با دیدن عکس هایتان متوجه شدید که چشم هایتان از حدقه در آمده است، شاید پای مشکلات تیروئیدی در میان باشد.داشتن چشم‌هایی که انگار از حدقه بیرون زده است، می‌تواند نشان دهنده‌ی پرکاری تیروئید باشد.در این صورت ترشح هورمون‌ها باعث آسیب به عضلات و بافت‌های حدقه‌ی چشم می‌شود.توجه داشته باشید که بیماری «بازدو» عامل اصلی ۷۵ درصد پرکاری تیروئید است و در خانم‌ها ۵ تا ۱۰ برابر شایع‌تر از آقایان است.
 
بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید

تحقیقات نشان می‌دهد، رژیم‌های مبتنی بر کربوهیدرات بهترین راه کاهش و حفظ وزن هستند. این تحقیق که هفته گذشته در مجله MBJ منتشر شد، شامل ۱۶۴ تن از افراد دارای اضافه وزن و چاق بود که برای ۲۰ هفته رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا، متوسط ​​و کم کربوهیدرات به آن‌ها داده شد و وزن آن‌ها ۱۲ درصد کاهش یافت و در آن وزن ثابت ماندند. این سه نوع رژیم‌های غذایی شامل ۲۰ درصد کربوهیدرات و پروتئین و ۶۰ درصد چربی، ۴۰ درصد کربوهیدرات و چربی و ۲۰ درصد پروتئین، ۶۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین و چربی بود.

۱۰ ماده غذایی قدرتمند، اما کم کالری برای از بین بردن گرسنگی/ ردپای ۵ بیماری بدن در چشم ها/ بدون کالری شماری تا ۲۰ کیلو لاغر شوید
دکتر دیوید لودویگ، پژوهشگر اصلی این مطالعه و مدیر عامل مرکز پیشگیری از چاقی بنیاد جدید تعادل بیمارستان کودکان بوستون، می‌گوید: نتایج تحقیق نشان داد، نوع غذایی که افراد طبق رژیم غذایی خوردند، تأثیر بسیار مهمی بر متابولیسم آن‌ها دارد. افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دریافت کردند، حدود ۲۵۰ کالری در روز بیشتر از کسانی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند، سوزاندند؛ با وجود اینکه همه گروه‌ها وزن یکسان داشتند. در حالی که شرکت کنندگان در این رژیم‌ها بودند، مصرف کالری آن‌ها کنترل شد تا وزن پایه را حفظ کنند و اگر یک شرکت کننده شروع به از دست دادن یا افزایش وزن می‌کرد مصرف کالری آن‌ها افزایش یا کاهش می‌یافت.لودویگ که از اساتید کودکان و تغذیه در دانشگاه هاروارد نیز هست، اشاره کرد: اگر متابولیسم فردی سریع‌تر شود، آن فرد شروع به از دست دادن وزن می‌کند و این امر ما را مجبور به افزایش کالری برای بازگرداندن وزن به هدف اصلی می‌کند.وی گفت: این تحقیق به بررسی تأثیر رژیم غذایی بر متابولیسم می‌پردازد که یکی از مواردی است که در هنگام تلاش برای حفظ و کاهش وزن به عنوان مبارزی جلوی راه شماست.او همچنین اشاره کرد: این یافته‌ها نشان می‌دهد همه کالری‌ها از دیدگاه متابولیکی در بدن یکسان نیستند و محدود کردن کربوهیدرات راهبردی، بهتر از محدود کردن کالری برای موفقیت درازمدت است و سرانجام اینکه وی معتقد است، بدون کنترل کالری، داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند در چند سال باعث کاهش وزن خود به خودی در حدود ۲۰ کیلو شود.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *