رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۲ میلیون کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند+فیلم

9:55 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۷۰۸
بر اساس آمارها، در حال حاضر ۲.۲ میلیون کودک بی گناه یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و شدت این فاجعه‌ی انسانی درباره ۴۶۲.۰۰۰ کودک به وخامت کشیده شده است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، جنگ بی پایان در یمن باعث شده تا هزاران کودک در این کشور از نبود مواد غذایی کافی رنج ببرند. در واقع این جنگ نابرابر یمن را به جهنمی واقعی برای کودکانی مبدل ساخته که متاسفانه در این منطقه روزگار را سپری می‌کنند. به گفته‌ی مریتکسل رینالو نماینده یونیسف، بیش از ۱۱ میلیون کودک یمنی که چیزی در حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور جنگ زده را به خود اختصاص داده، نیاز مبرم به کمک‌های انسان دوستانه سایر کشور‌ها دارند. یکی از این کودکان هاجر ۴ ماه بود که در ۱۵ نوامبر بر اثر سوء تغذیه جان باخت.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1871321_435.mp4']
 

نماینده یونیسف نیز خاطر نشان کرد، آنچه که این کودکان بی پناه با پوست و خون خود احساس می‌کنند، کمبود مواد غذایی، انواع بیماری ها، آوارگی و بدتر از همه دسترسی نداشتن به ابتدایی‌ترین خدمات اجتماعی است. بر اساس آمارها، در حال حاضر ۲.۲ میلیون کودک بی گناه یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و شدت این فاجعه‌ی انسانی درباره ۴۶۲.۰۰۰ کودک به وخامت کشیده شده است.

" هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را به خاطر بیماری‌هایی که قابل درمان هستند، از دست می‌دهد. شایان ذکر است که موضوع کمبود غذا و سوء تغذیه از شدت بالایی برخوردار بوده و در حقیقت یکی از عوامل اصلی برای این میزان بالا از مرگ و میر کودکان به حساب می‌آید " این جملات را مدیر یونیسف در خاورمیانه بیان کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *