زندگی امام خمینی(ره) در راه جشنواره سی وهفتم

9:21 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۷۰۲
مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و بهروز افخمی خبر داده‌اند که فیلم سینمایی «فرزند صبح» به رغم وجود همه حواشی و مشکلات آن در کنار ناکامی در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، پس از اعمال تغییرات تازه، این بار به جشنواره سی و هفتم ارائه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ،مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و بهروز افخمی خبر داده‌اند که فیلم سینمایی «فرزند صبح» به رغم وجود همه حواشی و مشکلات آن در کنار ناکامی در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، پس از اعمال تغییرات تازه، این بار به جشنواره سی و هفتم ارائه می‌شود.

«فرزند صبح» نام فیلمی سینمایی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی محصول ایران است که به زندگی امام خمینی (ره) در دوران کودکی و تا هفت‌سالگی می‌پردازد و بخشی از آن نیز دستگیری ایشان در ۱۵ خرداد را روایت می‌کند. تولید این فیلم از سال ۱۳۸۳ کلید خورد و به دلایل گوناگونی از جمله مسافرت بهروز افخمی به خارج از کشور، بالاخره در سال ۸۶ این فیلم به مدت ۹۵ دقیقه به پایان رسید و آماده صداگذاری و دوبله شد.

حجت‌الاسلام کمساری معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در رابطه با حضور مجدد این فیلم جنجالی در جشنواره فیلم فجر و مباحث پیرامونی آن در گفتگو با مهر می‌گوید: در سال ۹۵ با آقای افخمی به تفاهم رسیدیم و قرار شد ظرف مدت یک سال نسخه مدنظر وی آماده اکران شود، از همین رو قرار بود فیلم به جشنواره سال ۹۶ برسد، اما به جهت مشغله آقای افخمی در برنامه تلویزیونی «هفت» نتوانستند وقتی که باید روی این پروژه بگذارند. بعد از آن ما هم تفاهمنامه را تمدید کردیم. در حال حاضر تمام راش‌های فیلم تحویل بهروز افخمی است و قرار است با تهیه‌کنندگی موسسه عروج فیلم کار به جشنواره ملی فیلم فجر برسد.

 

زندگی امام خمینی(ره) در راه جشنوراه سی وهفتم


بخش عمده‌ای از اعتراض منتقدان و کارشناسان به نسخه نمایش داده شده «فرزند صبح» در جشنواره فیلم فجر، نه ساختاری که بیشتر ناظر به محتوای فیلم و تصویر ارائه شده از کودکی و نوجوانی حضرت امام (ره) بود که معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ناظر بر این موضوع می‌گوید: در این زمینه دو بحث وجود دارد؛ زمانی بحث تحریف و جعل در میان است که علی‌القاعده موسسه عروج فیلم و موسسه تنظیم و نشر نسبت به آن حساس خواهد بود، اما مباحث دیگر را که مربوط به سلیقه و نوع نگاه کارگردان است جزو ملزومات یک فیلم سینمایی می‌دانیم و موسسه عروج طبیعتا از محصول نهایی دفاع خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حساسیت نسبت به کاراکتر‌های تاریخی همواره در پرداخت‌های سینمایی و داستانی وجود داشته و همواره شما با حساسیت‌هایی در مواجهه با قرائت‌های مختلف مواجه خواهید بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *