چرایی دشمنی آمریکا با بسیج مردمی عراق

8:19 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۶۷۱
دسته بندی: سیاست
عراق بدون حشد الشعبی بار دیگر ظرفیت آن را دارد که آماج حملات گروه‌های تروریستی- تکفیری وهابی قرار گیرد و باز هم بخش‌های زیادی از سرزمین این کشور به اشغال اذناب آمریکایی‌ها در آید.

اهمیت حیاتی حشدالشعبی برای عراق/ چرا رهبر انقلاب تدکید بر ماندن حشد الشعبی دارند؟گروه سیاسی ؛ تلاش‌های بسیاری از سوی دشمنان محور مقاومت بویژه آمریکایی‌ها شد تا حشد الشعبی که نیروی نظامی مردمی عراق است، منحل شود، اما تاکنون چنین نشده است.

روز شنبه هفته جاری، برهم صالح رئیس جمهور عراق در سفر به ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

ایشان در این دیدار تکیه بر جوانان را زمینه ساز انجام کار‌های بزرگ دانستند و افزودند: نمونه بارز نتایج فوق العاده تکیه بر جوانان، شکل گیری حشدالشعبی در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری بود که باید آن را حفظ کرد.

اقتدار حشدالشعبی در نبرد با تروریست‌های تکفیری
نیروی حشد الشعبی در زمان جنگ با گروه‌های تروریستی داعش در عراق کارکرد خود را به خوبی نشان داد و ثابت کرد که نیروی جوان و مردمی هر جا که فعال شود، می‌تواند تأثیر مثبت خود را بگذارد.

همه تلاش‌هایی که از سوی آمریکا و برخی کشور‌های منطقه برای انحلال نیروی حشد الشعبی انجام شد، هدفش تضعیف عراق بود.

عراق بدون حشد الشعبی؟
عراق بدون حشد الشعبی بار دیگر ظرفیت آن را دارد که آماج حملات گروه‌های تروریستی- تکفیری وهابی قرار گیرد و باز هم بخش‌های زیادی از سرزمین این کشور به اشغال اذناب آمریکایی‌ها در آید.

عراق هنوز درگیر تبعات اشغال خاک خود به دست گروه تروریستی-تکفیری وهابی داعش است و همچنان ته مانده‌های این گروه در عراق حضور دارند و حتی نیرو‌های ارتش بعث صدام نیز با خیانت‌های خود به کشور و مردم عراق، دست به همکاری با گروه‌های تروریستی زدند که هنوز هم پس مانده‌های آن‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند.

چرا آمریکا خواهان انحلال حشدالشعبی است؟
روشن است که مخالفین وجود نیرو‌های حشد الشعبی در این اندیشه هستند که عراق ناامن باشد. امنیت عراق برای برخی کشور‌های منطقه و آمریکا نمی‌تواند خوشایند باشد چرا که با وجود امنیت، آرامش و اقتدار، عراق می‌تواند در جایگاه یکی از کشور‌های قدرتمند جبهه مقاومت ایفای نقش کند.

ارتباط وثیق ملت عراق با رأس جبهه مقاومت
مردم عراق به ویژه شیعیان این کشور با جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیکی دارند که نمود آن در محرم، عاشورا و اربعین هر سال دیده می‌شود.

نوع رفتار و برخورد مردم عراق با زائران ایرانی عتبات عالیات عمق عشق و علاقه دو ملت را به یکدیگر نشان می‌دهد که البته رسانه‌های اردوگاه دشمنان برای تخریب اربعین نیز تلاش‌های بسیاری کردند، اما تاکنون موفق نشده‌اند.

نیروی حشد الشعبی به مانند نیروی بسیج در ایران است که این نیرو کارکرد خود را به خوبی در مقاطع گوناگون نشان داده و ثابت کرده است که هر گاه از ظرفیت‌های آن برای کاری بهره برداری شده است، نتیجه آن کاملاً مثبت بوده است.

ظرفیت حشدالشعبی برای بازسازی عراق
چنین نیرویی اکنون در عراق تشکیل شده که هم می‌تواند در امور نظامی زیر نظر دولت مرکزی فعالیت کند و هم در دیگر امور همچون بازسازی عراق وارد عمل شود و با تشکیل گروه‌های جهادی به خدمت رسانی به مردم عراق بپردازد.

حزب‌الله لبنان اکنون یک نیروی قوی و تأثیر گذار در این کشور است، حزب‌الله در لبنان هم در زمینه نظامی از کشور حراست و دفاع می‌کند و هم در زمینه سازندگی و اقتصادی ظرفیت دارد تا به مردم لبنان از هر قشر و قومی خدمت رسانی کند.

محبوبیت حزب الله لبنان به همین خاطر است؛ چرا که به مردم این کشور خدمت می‌کند و نیروی حشد الشعبی نیز با عملکرد خود نشان داده است که ظرفیت آن را دارد تا به توانمندی‌های حزب‌الله لبنان برسد.

نگرانی‌های دشمنان جبهه مقاومت از وجود حشد الشعبی
نگرانی‌های دشمنان جبهه مقاومت از وجود حشد الشعبی، به خاطر تبدیل شدن این نیروی مردمی به یک سازمان قوی است که می‌تواند در همه زمینه‌ها نقش آفرینی کند.

آمریکایی‌ها نخستین کشوری بوده و هستند که خواهان انحلال نیروی مردمی حشد الشعبی می‌باشند.

تلاش سفارت آمریکا در عراق برای کارشکنی در روند پیشرفت بسیج مردمی عراق
سفارت آمریکا در عراق چندی پیش از جمهوری اسلامی ایران خواسته بود اجازه خلع سلاح و انحلال شبه نظامیان شیعه و ادغام آن‌ها با ارتش عراق را بدهد، در حالی که چنین نیرویی با مشارکت مردم عراق تشکیل شده و ایران تنها پیشنهاد دهنده و حمایت کننده تشکیل چنین نیرویی بوده است که در زمان بحران وجود داعش توانست در کنار ارتش عراق داعش را از سرزمین خود بیرون کند.

مسئولین و مردم عراق نیز به اهمیت وجود نیروی حشد الشعبی پی برده‌اند و می‌دانند که باید آن را حفظ کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *