توضیحات پدرام پاک آیین، حقوقدان در برنامه پایش در رابطه با جرم دو محکوم اقتصادی اخیر/ خرید سکه به هر مقداری وصف مجرمانه ندارد/ این افراد از طریق جمع آوری سکه از بازار و تزریق ناگهانی آن باعث نوسان بازار می‌شدند

23:48 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پدرام پاک آیین، حقوقدان با حضور در برنامه پایش در رابطه با جرم دو محکوم اقتصادی اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ،پدرام پاک آیین ،حقوقدان با حضور در برنامه پایش در رابطه با جرم دو محکوم اقتصادی اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت:خرید سکه به هر مقداری وصف مجرمانه ندارد. همانطور که در دادگاه هم اعلام شد این افراد از طریق جمع آوری سکه از بازار و تزریق ناگهانی آن باعث نوسان بازار می‌شدند.

وی افزود: این افراد طی سال‌ها با اعمال خود باعث لطماتی به بازار می‌شدند. خودشان هم در دادگاه هم در مصاحبه‌ها اعلام کردند حتی لفظ شان هم در نوسانات بازار تاثیر گذار بوده است.محکومان اخیر منشا پولشان از طریق عملیات متقلبانه بوده است.

وی تاکید کرد:اقدامات محکومان اخیر در مقیاس ملی باعث نوسانات بازار میشده است و این افراد به نتایج زیانبار اعمالشان آگاه بوده‌اند.

پدرام پاک آیین ادامه داد:پیش خریدسکه در هر حجمی وصف مجرمانه ندارد. اینکه نظارت بانک مرکزی ضعیف بوده را منکر نمی‌شویم. اگر مدیران و دولتمردانی باشند که عمل آن‌ها عمل مستقل مجرمانه باشد یا در جرم دیگری شریک باشند و یا عملشان معاونت در جرم باشد از نظر جزایی قابل تعقیب هستند. تعدادی از مدیران بانک مرکزی تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده جزایی مفتوح در قوه قضاییه دارند.

وی افزود:در ماده ۲۶۸ قانون مجازات اسلامی افساد فی الارض یک حیثیت مستقل مجرمانه پیدا کرده است. در مورد این محکومان هم اقداماتشان گسترده و مکرر بوده و طی سال‌های طولانی استمرار داشته و هم نتایج زیانبار حاصل از اعمال آن‌ها باعث اختلال در امنیت اقتصادی جامعه داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *