تشکیل کارگروه اصلاح لایحه CFT با مشارکت شورای نگهبان، کمیسیون امنیت ملی، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص مصلحت

16:57 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۶۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: مقرر شد کارگروهی مرکب از نمایندگان شورای نگهبان، کمیسیون امنیت ملی، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص مصلحت، ایراد‌های شورای نگهبان پیرامون لایحه CFT را بررسی کنند.

///////مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: موضوع رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: عباسعلی کدخدایی، محمد جواد ظریف، محمود علوی و نمایندگانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه حاضر شدند.

صفاری نطنزی با بیان اینکه در این جلسه مباحث مفصلی پیرامون ایرادات وارد شده به CFT صورت گرفت، اظهار داشت: این جلسه در نهایت به نتیجه نرسید؛ بنابراین قرار شد کارگروهی مرکب از نمایندگان شورای نگهبان، کمیسیون امنیت ملی، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص مصلحت، ایراد‌های شورای نگهبان را بررسی کنند تا ببیند اصلا این ایراد‌ها قابل رفع هستند و یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر این ایراد‌ها قابل رفع بود، کارگروه متن پیشنهادی خود برای اصلاحیه را تهیه و آن را درا ختیار کمیسیون امنیت ملی قرار می‌دهد که بعد از جمع بندی در کمیسیون، به صحن مجلس ارسال شود.

وی بیان داشت: اگر این اصلاحات انجام نشود و برای شورای نگهبان قانع کننده نباشد، کمیسیون بر رأی قبلی خود اصرار کرده و درنهایت این لایحه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *