مسکو همکاری‌های تجاری با ایران را از طریق ارز ملی ادامه می‎دهد

15:32 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۶۹
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو روابط تجاری خود را با ایران از طریق ارز ملی ۲ کشور ادامه می‎دهد.
به همکاری های تجاری خود با ایران از طریق ارز ملی ادامه می دهیمبه گزارش گروه بین الملل ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه می‎گوید: احتمالا مسکو روابط تجاری خود را با ایران از طریق ارز ملی ۲ کشور ادامه دهد.

نواک در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته است که روسیه معاملات تجاری خود با ایران را با وجود تحریم‌های آمریکا علیه تهران، احتمالا با استفاده از پول ملی ۲ کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود:"ما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل به طور یک جانبه اعمال شده‎اند، به رسمیت نمی‌شناسیم و همچنان به دنبال سازوکار‌های همکاری هستیم که یکی از آن‌ها معامله با ارز ملی است. "

به گفته نواک که رئیس مشترک کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران نیز است، این گام مسکو را قادر می‌سازد تا با ایران همکاری داشته باشد.

نواک تاکید کرد: "این وضعیت جدیدی برای رابطه ما با ایران هنگامی که مورد تحریم قرار می‌گیرد، نیست. تا سال ۲۰۱۵ که تحریم‌ها علیه ایران لغو شدند ما با ایران همکاری داشتیم و همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود را بهبود دادیم. "

دور اول تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در ۷ آگوست سال جاری با هدف قرار دادن بخش صنعت خودرو، تجارت طلا و سایر فلزات ایران به اجرا درآمد. دور دوم تحریم ها نیز که بخش بانکی و صنعت نفت ایران را هدف قرار می‌دهد از پنجم نوامبر اجرایی شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *