بانک مرکزی: وحید مظلومین و محمد سالم اخلالگران اصلی بازار ارز هستند/ اسناد مهمی که هنگام دستگیری پسر وحید مظلومین کشف شد

9:52 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آنطور که در کیفرخواست آمده است: طی نامه شماره م. ۹۶ /۳۷۸۵۲ مورخ ۲۳/۱۱/۹۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اسامی اشخاصی را که اخلال گران اصلی بازار ارز هستند را معرفی می‌کند که در این فهرست اسامی وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم شده و حکمشان اجرا گردید، نقش قابل توجهی در افزایش قیمت‌ها داشته‌اند.

چرا پرونده وحید مظلومین از نظر قضات و کارشناسان پیچیده بود؟

پس از اجرای حکم این دو مفسد اقتصادی، شبهات و واکنش‌هایی در رابطه با این پرونده در فضای مجازی منتشر شد که به منظور تنویر افکار عمومی با انتشار دوباره فیلم دادگاه علنی و متن کیفرخواست، به سئوالاتی که در اذهان ایجاد شده، پاسخ داده است:

بخش اول مروری بر کیفرخواست پرونده وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی در ادامه قابل ملاحظه است:

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1870777_483.mp4']

آنطور که در کیفرخواست آمده است: وحید مظلومین ضمن اینکه اشراف کامل به کلیه مسائل و موضوعات رشته فعالیت خود دارد همه ضعف‌ها، کمبودها، محدودیت‌های پلیسی، اطلاعاتی، قضایی، قانونی در زمینه جمع آوری اطلاعات، مستندسازی، جرم بودن یا نبودن اعمال و به طور کلی گریزگاه‌های قانونی را می‌شناسد. این امر موجب شده است که بنا به اذعان کلی کارشناسان، ماموران پلیسی اطلاعاتی و قضات رسیدگی کننده و مقاماتی که حسب ماموریت در جریان محتویات پرونده قضایی وی قرار گرفته‌اند، پرونده وی را به عنوان یکی از پرونده‌های پیچیده در نوع خود بشناسند.

var player = videojs('player_546999_1870286',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1870286',{},function (data) {}); }));

در کیفرخواست اشاره شده است: طی نامه شماره م. ۹۶ /۳۷۸۵۲ مورخ ۲۳/۱۱/۹۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اسامی اشخاصی را که اخلال گران اصلی بازار ارز هستند را معرفی می‌کند که در این فهرست اسامی وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی به چشم می‌خورد. از سویی معاون دادستان دستورات قضایی لازم را صادر و در تاریخ ۲۴/۱۱/۹۶ راس ساعت ۱۸:۳۰ فرد محمدرضا مظلومین پسر وحید شناسایی و دستگیر می‌شود که در حین دستگیری وی مقادیر قابل توجهی حواله‌های غیر مجاز ارزی، اوراق مربوط به معاملات آتی یا همان فردایی ارز با درج قیمت‌های بسیار بالا از وی کشف می‌شود.

ادامه دارد.

 مشروح جلسه محاکمه وحید مظلومین، محمد اسماعیل قاسمی و تعدادی از مرتبطین اخلال در نظام اقتصادی کشور

در همین زمینه: حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی اجرا شد

در همین زمینه: آخرین گفت‌وگوی محمد سالم

در همین زمینه: آخرین گفت‌وگوی وحید مظلومین



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *