باز شدن پای مشاور ولیعهد امارات به پرونده مرگ خاشقجی

14:57 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۵۸
ینی شفق رسانه ترکیه‌ای از نقش محمد دحلان رئیس سابق دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان و مشاور ولیعهد امارات، در کمک به تیم "پنهان کردن" شواهد قتل جمال خاشقجی خبر داد.
باز شدن پای رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی فلسطین به پرونده مرگ خاشقجیبه گزارش گروه بین الملل ، پایگاه ینی شفق روز یکشنبه در گزارشی از نقش محمد دحلان رئیس سابق دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان، در کمک به تیم "پنهان کردن" شواهد قتل جمال خاشقجی خبر داد.

به گزارش ینی شفق، دحلان همان تیمی را برای از بین بردن آثار قتل خاشقجی به استانبول فرستاد که در سال ۲۰۱۰ در پشت پرده ترور محمود المبحوح عضو ارشد حماس بودند.

این رسانه ترکیه نوشت: براساس اطلاعاتی که اخیرا در مورد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی به دست آمده است، تیم دومی که برای کمک به از بین بردن آثار قتل جمال خاشقجی وارد استانبول شد، توسط محمد دحلان رئیس باند جنایت شاهزاده محمد بن زائد در منطقه هدایت می‎شده است.

یک منبع آگاه ناشناس در گفت‎وگو با ینی شفق آنلاین می‎گوید: دحلان که اصالتی فلسطینی دارد نقش موثری در تشکیل تیم پنهان کردن آثار قتل خاشقجی داشت.

به گفته منابع امنیتی ینی شفق، تیمی که دحلان به استانبول فرستاد همان تیمی بود که در سال ۲۰۱۰ پشت ماجرای ترور محمود المبحوح از اعضای ارشد حماس قرار داشت.

محمد دحلان رئیس سابق دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان فلسطین، که به عنوان "جنایتکار" خاورمیانه شناخته می‌شود، میانجی اصلی دولت امارات و یک گروه تروریستی در یمن بوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده توسط دولت ترکیه تیمی که وارد استانبول شد و سه شب در این شهر ماند از لبنان و یک روز قبل از وقوع جنایت یعنی روز اول اکتبر وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شدند.

براساس گزارش ها، محققان ترکیه اثرات "اسید هیدروفلوئوریک و سایر مواد شیمیایی" را داخل چاهی در خانه سر کنسول عربستان سعودی در استانبول کشف کردند که نشان می‌دهد بدن خاشقجی در اسید و سایر مواد شیمیایی حل شده است.

عربستان سعودی پس از چند هفته رد و تکذیب هرگونه مداخله در وقوع جنایت قتل خاشقجی اعتراف کرد این روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، اما خاندان سلطنتی هیچ نقشی در این جنایت نداشته است.

این در حالی است که پس از اعلام دستگیری ۱۱ تن در ماجرای قتل خاشقجی و در نظر گرفتن حکم اعدام برای پنج تن از متهمان این جنایت از سوی دادستانی عربستان، منابع نزدیک به این موضوع گفتند سازمان سیا معتقد است محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است.

تاکنون دولت ترامپ تلاش داشت تا روابط خود با متحد کلیدی‎اش را حفظ کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *