رهاسازی آب از سد‌های آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه آغاز شد

15:50 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از سد‌های مخزنی شهرچای، مهاباد و زولا به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۸-۱۳۹۷ خبر داد.

به‌گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، کیومرث دانشجو از آغاز رهاسازی آب از سد‌های مخزنی شهرچای، مهاباد و زولا به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۸-۱۳۹۷ خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملیات رهاسازی آب از سد‌های شهرچای و زولا هر کدام با دبی ۱۵ مترمکعب در ثانیه و سد مهاباد نیز با دبی ۲۰ مترمکب در ثانیه از ۲۶ آبان ماه سال جاری آغاز شد.

دانشجو یادآور شد: بر اساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران رهاسازی آب از سد شهرچای تا سقف ۲۴ میلیون مترمکعب و از زولا تا سقف ۴۰ میلیون و نیز از سد مهاباد تا سقف ۲۸ میلیون مترمکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سد‌ها و رودخانه‌های مذکور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از اهالی و ساکنان منطقه درخواست می‌شود با رعایت دقیق نکات ایمنی، در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه مربوطه خودداری کنند و برای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت آب در طول مسیر خودداری نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *