نتانیاهو به برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد

13:51 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۲۴
رسانه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز می‎گوید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخابات زودهنگام را در فلسطین اشغالی غیر ضروری و اشتباه خوانده است.
بحران در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو انتخابات زودهنگام را اشتباه و غیرضروری خواندبه گزارش گروه بین الملل ، رسانه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز نوشت: نتانیاهو انتخابات زودهنگام را غیر ضروری و اشتباه خواند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که همچنان در حال لابی کردن برای حفظ ائتلاف حاضر و جلوگیری از انتخابات زودهنگام است، در نشست هفتگی کابینه این رژیم در روز یکشنبه گفت: کابینه نباید در چنین زمان امنیتی حساسی منحل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای جلسه کابینه گفت: "در این دوره حساس امنیتی برگزاری انتخابات غیرضروری و اشتباه است."
 
او که به دلیل اتفاقات اخیر فشار مضاعفی را برای حفظ کابینه خود متحمل شده است، با یادآوری شکست های گذشته این رژیم افزود:" ما اتفاقات سال‌های ۱۹۹۹۲ و ۱۹۹۹ را به یاد می‌آوریم، ما فاجعه اسلو و فاجعه انتفاضه (فلسطینیان) را به خاطر داریم، ما باید کلیه اقدامات لازم را انجام دهیم تا از تکرار اشتباهات جلوگیری کنیم. "

آی ۲۴ نیوز به نقل از دفتر نخست وزیری در روز یکشنبه گزارش داد که نتانیاهو مایل است پس از استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ، نفتالی بنت را وزیر فعلی آموزش این رژیم عهده دار سمت وزرات جنگ شود. 

کمی قبل از جلسه کابینه، حزب "اسرائیل خانه ما" به ریاست لیبرمن، لایحه‌ای برای انحلال مجلس نمایندگان ارائه کرد. لیبرمن پس از استعفایش در روز چهارشنبه به دلیل آتش بس با حماس، خواستار برگزاری انتخابات در اسرع وقت شد.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است نتانیاهو و کاهلون یکشنبه شب با هم دیداری داشته باشند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در مذاکراتش با موشه کاهلون وزیر مالی کابینه صهیونیستی از انتخابات زودهنگام جلوگیری کرده و کابینه فعلی را حفظ کند.

از زمان استعفای لیبرمن در روز چهارشنبه نتانیاهو علیرغم اصرار کاهلون وزیر مالی کابینه‎اش بر انحلال کابینه به دلیل اکثریت شکننده آن، همچنان به مذاکرات برای حفظ کابینه خود و جلوگیری از انتخابات زودهنگام ادامه داده است.

کاهلون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است. هفته گذشته، حزب خانه یهود از نتانیاهو خواست تا بنت را به عنوان وزیر جنگ معرفی کند در غیر این صورت برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *