افزایش دامنه اعتراضات ضد دولتی در فرانسه/ده‎ها نفر مجروح شدند + تصاویر

11:37 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۴۴۴
تظاهرات هزاران معترض فرانسوی که روز گذشته در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون در بزرگراه‌های این کشور برگزار شد، سبب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم و معترضان شد.
به گزارش گروه بین الملل ، در نتیجه تظاهرات هزاران معترض فرانسوی که از روز گذشته در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون در بزرگراه‌های این کشور آغاز شده، یک نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.
 
اعتراضات ضد دولتی در فرانسه

به گزارش رویترز، ده‌ها نفر از مردم فرانسه به دلیل تلاش معترضان موسوم به جلیقه زرد‌ها برای متوقف ساختن خودروهایشان در جاده ها، ورودی تونل‌ها یا مسیر‌های دسترسی به فرودگاه‌ها مجروح شدند.

این اعتراضات که با هدف اعتراض به بی ثباتی قیمت سوخت و افزایش فشار بر مصرف کنندگان انرژی برگزار شد، اکنون سبب تشدید نارضایتی‌ها از دولت مکرون شده است.

در جریان این اعتراضات، یک زن معترض در نتیجه تصادف با یک خودرو جان خود را از دست داد. بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه دستکم ۲۲۷ نفر در جریان این اعتراضات در سراسر کشور زخمی شده‎اند که حال ۶ نفر وخیم گزارش شده است.
 
اعتراضات ضد دولتی در فرانسه

یک نیروی پلیس نیز به شدت زخمی شد.

تخمین زده می‌شود تقریبا ۲۸۳ هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.

اگرچه عصر روز شنبه ۷۳ نفر بازداشت شدند، اما برخی از معترضان تا نیمه‌های شب در خیابان‌ها ماندند.

پلیس فرانسه برای متفرق ساختن معترضان در ورودی یک تونل در نزدیکی آلپ و نیز به عقب راندن آنان از نزدیکی کاخ الیزه و مرکز شهر لیون از گاز اشک آور استفاده کرد.
 
اعتراضات ضد دولتی در فرانسه

معترضان طی شعار‌هایی خواهان استعفای امانوئل مکرون بودند و برخی نیز شعار " قدرت خرید ما را به ما برگردانید" سر دادند. کاهش مالیات‌ها نیز از دیگر درخواست ها بود.

در طول ۱۸ ماه از به قدرت رسیدن امانوئل مکرون فرانسه شاهد تظاهرات‌های اتحادیه‌های کارگری و اعتراضات خیابانی بوده است. این اعتراضات در مخالفت با تغییرات در قوانین کار شکل گرفت. بدهی‌های کلان دولت سبب بازنگری در سیاست‌های اقتصادی در فرانسه شده است.

در نتیجه افزایش مالیات بر سوخت و تنباکو همزمان با افزایش درآمد رفاهی اجتماعی و قطع مالیات بر ثروت محبوبیت مکرون به پایین‌ترین حد خود یعنی ۲۱ درصد رسیده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *