رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته مقابله با تحریم‌ها و رسیدگی به معیشت مردم در دولت تشکیل می‌شود

10:33 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۴۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت:در این جلسه بنا شد تا کمیته مقابله با تحریم‌ها و رسیدگی به معیشت مردم در دولت تشکیل شود.
کمیته مقابله با تحریم‌ها و رسیدگی به معیشت مردم در دولت تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه، مجلس امروز میزبان آقایان نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر اقتصاد و همتی رئیس کل بانک مرکزی بود.

در این جلسه مرکز پژوهش‌های گزارش مفصلی را درباره موضوعات مختلف کشور از جمله مباحث معیشتی، نفت، انرژی، صنعت و مباحث بازرگانی، گمرکی و در واقع نوع مقابله با تحریم‌ها ارائه کرد و یک نسخه از این گزارش هم تقدیم دولت شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش مرکز پژوهش‌ها طی مدت سه ماه با برگزاری نشست‌های متعدد با کارشناسان و خبرگان جامعه تهیه شد و قطعا گزارش کم نظیر و تاثیرگذاری در حل مشکلات کشور خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین در این جلسه آقایان نوبخت، دژپسند و همتی در خصوص اقداماتی که باید برای این گزارش انجام شود و همچنین مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران وکارمندان، کشاورزان، روستائیان واقشار آسیب پذیر مواردی را مطرح کردند و مقرر شد تمهیداتی اندیشیده شود که به نوعی مقابله با تحریم‌های آمریکا باشد.

نعمتی بیان داشت: همچنین در این جلسه قرار شد کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای پیشبرد سریع کار مواردی را در دستور قرار دهند. علاوه بر این مقرر شد دولت هم به موازات فعالیت کمیسیون‌های مجلس کمیته‌ای تشکیل دهد ونوع رفتار دولت و دستگاه‌های مختلف دولتی برای کاربردی کردن و عملیاتی کردن این گزارش را تأیید کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به شدت به دنبال ایجاد جو روانی درمورد تحریم‌ها علیه ایران هستند، گفت: قطعا ما هم با درپیش گرفتن اقداماتی باید ثابت کنیم که فشار‌های آمریکا بی مورد است. اصلی‌ترین پیام این همگرایی هم این است که دولت، مجلس و قوه قضاییه به دنبال این هستند که مسائل اصلی مردم خصوصا مسائل معیشتی با مشکل مواجه نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مباحثی درباره مسائل ارزی، بانکی و مشکلات موجود در توزیع کالا اظهار داشت: دولت و مرکز پژوهش‌های هم راهکار‌هایی برای هر یک از این موضوعات ارائه کردند همچنین ۵ نفر از نمایندگان به قید قرعه دغدغه‌های مردم درباره بی انصافی‌ها در موضوعات بانکی را مطرح کردند که مقرر شد این جلسات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *