ازدواج پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) اتفاق فرخنده تاریخ اسلام است

12:00 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۳۸۷
کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت خدیجه (س) در زمان ازدواج با پیامبر اکرم (ص) مجموعه ثروت خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا همه بدانند این وصلت از روی عقل و آگاهی و معنویت و به دور از هرگونه چشمداشت به مال جهان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به فرا‌رسیدن سالروز ازدواج پیامبر اکرم‌(ص) و حضرت خدیجه‌(س) درباره این اتفاق فرخنده گفت: ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) یکی از زیباترین و در عین حال بزرگترین لحظات تاریخ اسلام است.

وی در همین راستا ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در زمان ازدواج با پیامبر اکرم (ص) مجموعه ثروت خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا همه بدانند این وصلت از روی عقل و آگاهی و معنویت و به دور از هرگونه چشمداشت به مال جهان صورت گرفته است.

ازدواج پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) اتفاق فرخنده تاریخ اسلام است

این کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر تاثیر ویژه پیامبر خاتم (ص) بر همسرش افزود: حضرت خدیجه قبل از اسلام یگانه پرست بود و در دین مسیحیت خدای خود را پرستش می‌کرد اما بعد از ظهور اسلام اولین زنی که به دین مبین اسلام ایمان می‌آورند ایشان هستند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در راه اسلام تمامی دارایی خود را قرار داد تا دین مبین در اولین گام‌‌های خود بتواند با قدرت به پیش برود. ایشان در ازای جهاد با ثروتش بزرگترین مزد ممکن را از نزد خداوند متعال هم در این دنیا و هم در جهان آخرت از آن خویش نمود.

ازدواج پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) اتفاق فرخنده تاریخ اسلام است

بهاری با تاکید بر وجود گوهربار حضرت فاطمه (س) در زندگی پیامبر اسلام (ص) و همسرشان خاطرنشان کرد: از نگاهی دیگر اگر به جهاد حضرت خدیجه (س) نگاه کنیم می‌بینیم که ایشان از همه ثروتش گذشت و خداوند نیز به پاس کار بزرگ او برای اسلام حضرت فاطمه (س) را به ایشان هدیه داد. این نیز نشانه‌ای بود از آنکه خداوند در ازای کاری که خدیجه (س) در راه اسلام کرده فرزندی نیک و صالح به وی اعطا نمود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *