کسب مقام دوم استان چهارمحال و بختیاری در اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

9:08 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۳۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در نامه‌ای از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با عنوان گزارش عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها در نیمه نخست امسال، این استان در اجرای مصوبات مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
عباسی در گفتگو با میزان:اقبال عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری ۱۰۵ مصوبه داشته که ۸۰ مصوبه آن اجرایی شده است.

وی گفت: در نامه‌ای از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با عنوان گزارش عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها در نیمه نخست امسال، این استان در اجرای مصوبات مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با اجرای این تعداد مصوبه برابر ۷۶.۲ درصد مجموع مصوبات،استان چهارمحال و بختیاری پس از استان اصفهان به مقام دوم کشور دست یافت.

عباسی تصریح کرد: ۲۵ مصوبه باقیمانده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: در این ارزیابی اصفهان با ۹۴.۵ درصد اجرای مصوبات و تهران با ۷۴.۸ درصد اجرای مصوبات اول و سوم کشور شدند.

وی درباره اقدامات استانداری چهارمحال بختیاری برای رشد و توسعه استان نیز گفت: ظرفیت سازی بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و انسانی استان، ترویج گفتمان توسعه در استان همراه با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، تلاش در راستالی معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان به جامعه بین المللی،بخشی از این اقدامات خواهد بود.
 
عباسی گفت: توسعه و تجهیز محور‌های ارتباطی شامل ریل هوایی و زمینی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، شناسایی و ایجاد خوشه‌های صنعتی با توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی استان، توسعه آموزش‌های مهارت محور، تلاش در راستای ایجاد زمینه برای بهره گیری از توان اکولوژیکی و اقلیمی استان، تمرکز بر نقش استان در تقسیم کار منطق‌های با توجه به وضعیت‌های نسبی و رقابتی استان، تلاش در راستای به کار گیری و ایجاد زمینه برای استفاده از قابلیت‌های مرتبط با آب، تلاش در راستای افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد استان نیز بخش دیگری از تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها برای توسعه استان چهارمحال و بختیاری خواهند بود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی در استان حرکت به سمت ایجاد سازوکار مناسب جهت اثربخش‌تر کردن این منابع و سرمایه‌ها در توسعه استان و در نهایت تعیین، تکلیف و بروزرسانی طرح‌های نیمه کلان و کلان استان در دستور کار قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *