فروش کالا به دوبرابر قیمت مبلغ درج شده+تصاویر

12:52 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۱۰۶
گویا سریال تخلفات فروشگاه زنجیره ای هایپر[...] تمامی ندارد، این دوستان به دور از چشم مسئولین همچنان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و کالاها را به چندین برابر قیمت درج شده به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، "رحم کن، تا به تو رحم شود." ما به چه اندازه به هم رحم می‌کنیم؟ به نظر راقم این سطور، شاید تقریبا هیچ! چرا؟ بخوانید:

به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که دایه دار انصاف و تخفیف است مراجعه کردم؛ بر روی سبد هر کالا، میزان تخفیفی درج شده بود؛ از ۲ درصد بگیرید تا ۵۰ درصد!

بگذریم که برای خرید دو کیسه کوچک کالا مجبور شدم حدودا ۵۰۰ هزارتومان پرداخت کنم؛ اما بحث این نوشتار گرانی‌های افسار گسیخته نیست، در منزل مشغول تطابق دادن قیمت‌های درج شده بر روی کالا با قیمت چاپ شده بر فاکتور بودم که متوجه شدم‌ ای داد بیداد، نه تنها تخفیفی لحاظ نشده بلکه بیشتر از قیمت درج شده بر روی کالا نیز پرداخت کرده‌ام. [فاکتورها در پایین همین مطلب آمده است] بماند که قیمت درج شده رو برخی از کالاها هم یا مخدوش شده بود و یا کاملا محو شده بود!

می‌گویند خب کالا گران شده! اما سوال اینجاست مگر فروشنده بابت خرید این کالا [با احتساب سود و... ] بیشتر از قیمت درج شده بر روی آن پرداخت کرده است؟ جواب این سوال قطعا منفی است، اما چرا بالاتر از قیمت مندرج فروخته می‌شود؟ پاسخ فروشنده:، چون اگر من بخواهم دوباره کالایم را جایگزین کنم باید مقدار بیشتری بپردازم!

در مورد این استدلال عجیب ذکر دو نکته حائز اهمیت است: اول اینکه وقتی فروشنده قیمت بالاتری را برای خرید کالا بپردازد قطعا قیمت کالا را هم به همان میزان افزایش می‌دهد! چرا خریدار باید بابت کالایی که چند ماه پیش‌تر تولید شده و معلوم نیست در تولید جدید افزایش قیمت داشته باشد یا خیر قیمت بالاتری را بپردازد؟

دوم اینکه در چند روز اخیر دلار وارد کانال ۱۲ هزارتومانی شده؛ آیا فروشندگان در این زمینه هم پیش دستی می‌کنند و قیمت آینده را که قاعدتا باید کمتر از قیمت امروز باشد از خریدار اخذ می‌کنند؟ قطعا قیمت کالای وارداتی با دلار فلان هزارتومانی متفاوت از دلار ۱۲ هزارتومان است، آیا خریدار مجاز است که خود ۵۰ درصد بهای کالا‌ها را بپردازد و به فروشنده بگوید کالا‌هایی که قرار است نوبت بعدی خریداری کنید ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت‌های درج شده است؟

همه این‌ها به کنار، انصاف‌مان کجا رفته؛ در دورانی که برخی از هموطنانمان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، چرا باید اینگونه با آن‌ها برخورد کرد؟ بر اساس کدام قطعنامه اینگونه هموطنان خودمان را تحریم می‌کنیم؟ فروشگاه‌هایی که با هدف بالا بردن قدرت خرید مردم با تخفیف‌های شگفت انگیز افتتاح شدند با چه مجوزی مردم کشورشان را تحریم می‌کنند؟

به قول گفتنی، از ما گذشت و رفت، ولیکن تو روزگار؛ فکری به حال خویش کن، این روزگار نیست؛ از ما گذشت و کلاهم هم بیفتد، دیگر به این فروشگاه‌ها نمی‌روم، اما لطفا این جنایت را با دیگر هموطنانتان نکنید؛ یادتان باشد که زمین به شدت گرد است!

فروشگاهی که کالاهایش را به سه برابر قیمت مصوب می‌فروشد + تصاویر

فروشگاهی که کالاهایش را به سه برابر قیمت مصوب می‌فروشد + تصاویر

فروشگاهی که کالاهایش را به سه برابر قیمت مصوب می‌فروشد + تصاویر

فروشگاهی که کالاهایش را به سه برابر قیمت مصوب می‌فروشد + تصاویر


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *