کسب مقام دوم جهانی توسط پلیس راهور ناجا در کنفرانس جهانی پیشگیری از مصدومیت‌ها و ارتقای ایمنی

14:34 - 25 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۹۷۱
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهور ناجا در میان ۱۳۰ کشور جهان به مقام دوم جایزه بین‌المللی در حوزه اقدامات رسانه‌ای فرهنگ ترافیک دست یافت.

مقام دوم جهانی توسط پلیس راهور ناجا در کنفرانس جهانی پیشگیری از مصدومیت‌ها و ارتقای ایمنی

به گزارش گروه جامعه سرهنگ جهانی اظهار داشت:سیزدهمین کنفرانس جهانی پیشگیری از مصدومیت‌ها و ارتقای ایمنی امسال در شهر بانکوک کشور تایلند با حضور ۸۵۰ شرکت کننده، ۱۲۰ سخنران و ۶۰۰ پوستر از ۱۳۰ کشور جهان برگزار شد.

وی گفت: این کنفرانس ۲ سالانه، با حمایت سازمان جهانی بهداشت (WHO)، وزارت بهداشت تایلند، سازمان اورژانس تایلند و سازمان سلامت تایلند با هدف پیشگیری از خشونت و حوادث در راستای دستیابی به توسعه پایدار برگزار شد و تیم راهور ناجا نیز به عنوان نمایندگان ایران در آن به ارائه اقدامات و دستاورد‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای پرداختند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: پلیس راهور ناجا در این کنفرانس توانست با ارسال فیلم‌های کوتاه، عکس، پوستر و تیزر‌ها و انیمیشن‌های فرهنگی تهیه شده برای ارتقای فرهنگ و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، که توسط هیات ۱۳ نفره داوران بین المللی ارزیابی شده بودند با پشت سر گذاشتن کشور‌های توسعه یافته با درآمد بالایی همچون استرالیا و کانادا، پس از امریکا مقام دوم جایزه بین‌المللی ایمنی در حوزه رسانه را کسب کند. همچنین ۲ محصول فرهنگی – اجتماعی پلیس راهور نیز مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این کنفرانس شرکت کنندگان در کنفرانس در بیانیه پایانی، با تاکید بر نزدیک شدن به پایان دهه ایمنی راه‌ها (۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی) اذعان کردند که "هنوز سوانح ترافیکی به عنوان یک مشکل اساسی در کشور‌های کم درآمد و درآمد متوسط حل نشده و چالش اساسی این کشور‌ها به حساب می‌آید که در راستا ضروری است کشور‌ها ضمن تلاش مضاعف در خصوص ارتقای جهانی ایمنی راه‌ها، تامین بودجه مورد نیاز و استفاده از تجارب موفق جهانی برای کاهش مصدومیت‌های ناشی از سوانح ترافیکی گام‌های موثری بردارند. همچنین در جهت رسیدن به چشم انداز صفر در کاهش سوانح ترافیکی همه کشور‌ها باید از ابزار‌های لازم که یکی از آن‌ها ارتقای فرهنگ رانندگی است کمک بگیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *