رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در کتاب مرگ تاجرانه

15:00 - 25 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۸۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب "مرگ تاجرانه" مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمود‌های ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظّم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب "مرگ تاجرانه" مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمود‌های ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظّم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است.

کتاب مرگ تاجرانه توسط انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه‌ی برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ و منتشر شد.

شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در کتاب مرگ تاجرانه

در مقدمه‌ی کتاب حاضر آورده شده است، نیرو‌های مؤمن انقلابی در همه‎ی شرایط باید آماده‎‌ی مبارزه و جانفشانی در برابر دشمن باشند و اصل وجود این روحیّه، از عوامل بازدارنده‌ی دشمن در همه‌ی جبهه‌های نبرد است.

نیروی ایثارگر انقلابی در کارزار حق و باطل بر اساس نصّ قرآن کریم میداند که یکی از دو عاقبت نیک در برابر او است: یا دشمن را از سر راه پیشرفت جامعه برمیدارد، یا خودْ شربت شهادت مینوشد و به مقام "عند ربّهم یرزقون" راه مییابد.

شهید در فرهنگ اسلامی از ارج و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ثواب‌ها و درجات عظیمی برای او ذکر شده است. حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) که قافله‌سالار کاروان شهدای انقلاب اسلامی است در این زمینه میفرمایند: «درباره‌ی شهید آنقدر از اسلام و اولیاء اسلام روایات وارد شده است بر فضل شهید که انسان متحیّر میشود. در روایتی از رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که شهید نظر میکند به وجه‌الله و این نظر به وجه‌الله راحت است برای هر نبی و هر شهید. این آخر چیزی است برای انسان، آخرین کمالی است که برای انسان است.

شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در کتاب مرگ تاجرانه

رهبر معظّم انقلاب اسلامی که از سال ۴۲ در مسیر جهاد و مبارزه برای تحقّق حاکمیّت اسلام گام نهاده و خود نیز تا مرز شهادت پیش رفته است، در بیانات متعدّدی به موضوع شهید و شهادت پرداخته‌اند. ایشان بار‌ها در تشییع پیکر مطهّر شهدا شرکت کرده و به زیارت قبور مقدّس شهدا رفته و برپاکنندگان یادواره‌های شهدا را تکریم کرده‌اند. همچنین ایشان با اهمّیّت ویژه‌ای که برای خانواده‌ی معظّم شهدا قائل هستند از ابتدای انقلاب تا کنون دیدار‌های متعدّدی را با این اسوه‌های صبر و استقامت داشته‌اند. گاهی میزبان این عزیزان بوده‌اند و در بسیاری از موارد خود به منازل ایشان رفته‌اند. یکی از دیدار‌های همیشگی ایشان در سفر‌های استانی، دیدار با جمع زیادی از خانواده‌های محترم شهدا و حضور در منزل چند شهید از شهدای آن دیار است.

باب شهادت با وجود جهاد در دفاع از حرم اهل بیت (علیهم‌السّلام) هنوز مفتوح است و معظّم‌له با توجّه به اهمّیّت دفاع از حرم و انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها، دیدار‌های متعدّدی را نیز با خانواده‌های معظّم شهدای مدافع حرم داشته‌اند.

تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم ایشان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقّد و توجّه قرار داده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *