رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از فروش پرتقال های رنگی در بازار تا ثبات قیمت زعفران/ فشار دلار افتاد

12:15 - 25 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۸۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص بازار مسکن، تعیین قیمت نان، تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، وضعیت دریاچه ارومیه و موارد مشابه در خبرگزاری میزان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،  در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص بازار مسکن، بازار ارز و سکه، بازار زعفران، واردات کالاهای غیرضروری و موارد مشابه در منتشر شده است .

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به عدم تاثیر پذیری جدی بازار مسکن از تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها ممکن است اثرات کوتاه‌مدتی بر روی بخش مسکن ایجاد کند، اما منجر به گران‌تر شدن مسکن نخواهد شد، زیرا هم‌اکنون نیز قیمت‌ها بالاتر از توان مردم است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک، شرایط صادرات سیب درختی از بازارچه‌های مرزی که شامل تسهیلات واردات موز با تعرفه ۵ درصدی نیز می شود را اعلام کرد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۳۰۱ میلیون دلار شیرینی و شکلات صادر شده است، گفت: شیرینی و شکلات ایران به ۶۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

بر اساس بخشنامه گمرک؛ ۵۹ ردیف کدهای تعرفه گروه‌های کالایی از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معاف شدند.

بررسی‌های حاکی از آن است که از تعداد ۵۷ هزار و ۹۵ روستای برق دار شده برق بالغ بر ۲۲۹ روستا از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفت: ظرفیت تولید CNG در داخل تا حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در روز برآورد شده که از این میزان در حال حاضر روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب توزیع و استفاده داریم.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بازار زعفران تا حدودی به ثبات رسیده قیمت هرکیلو زعفران را بین ۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گفت: عمده‌ سیب زمینی‌های پاییزه برداشت شده است که درصد زیادی از آن‌ها به انبار کشاورزان و درصد اندکی هم روانه‌ بازار شده است.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه بخشی از پرتقال‌های موجود در بازار به طور غیر طبیعی رنگ آمیزی شده‌اند، گفت: پرتقال‌های جنوب موجود در بازار کم رنگ هستند و پرتقال‌های رسیده شمال از ۲۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند.

بررسی بازار ارز نشان می‌دهد که روند کاهشی قیمت تا پایان هفته ادامه دار بوده و این روند تاثیر به سزایی در بازار طلا و سکه داشته است.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حجم نقدینگی کشور تا شهریور ماه سال جاری به ۱۶۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.

 

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز شنبه ۹۷/۰۸/۱۹

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز یک شنبه ۹۷/۰۸/۲۰

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز سه شنبه ۹۷/۰۸/۲۲

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۲۳

پرونده میزان از واردات کالاهای غیرضروری

خروج بیش از ۳.۵ میلیون دلار برای واردات بلندگوی خودرو به کشور

واردات سینمای خانگی به ۱۴۲ تن رسید

واردات ۵۶ تن صابون حمام و دستشویی

واردات هدفون و گوشی ۴ میلیون دلاری شد

چقدر ارز صرف واردات مسواک به کشور شد

واردات ابزار خراطی به بیش از ۱ تن رسید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *