آمادگی ۱۶۲ سایت برف روبی و ۳سایت پشتیبان مجهز به تجهیزات لازم

11:00 - 26 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۷۶۹
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی ۱۶۲ سایت برف روبی و ۳سایت پشتیبان مجهز به تجهیزات لازم در مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد.

آمادگی ۱۶۲ سایت برف روبی و ۳سایت پشتیبان مجهز به تجهیزات لازمبه گزارش گروه جامعه ، مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق۲۲گانه شهر تهران که با حضور مدیران ارشد حوزه خدمات شهری، معاونین خدمات شهری مناطق و روسای ادارات پسماند شهر تهران برگزار شد، گفت: ۱۶۲سایت برف روبی متناسب با شرایط و وضعیت مناطق با نیرو‌ها و تجهیزات لازم در سطح شهر تهران و ۳سایت پشتیبان در مناطق ۲۲،۱۵ و ۱ (شمال، جنوب و شمال غرب) برای خدمات رسانی در هنگام بارش احتمالی برف در آماده باش کامل هستند.

یزدانی در ادامه افزود: تمامی سایت‌های برف روبی به نیرو‌های کارگری، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی مجهز می‌باشند.

وی افزود: پیش بینی‌های لازم جهت اقدامات پیشگیرانه در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی و نظارت بر فضا‌های آسیب پذیر شهری در هنگام بارش باران و برف صورت گرفته است.

یزدانی در ادامه افزود: همچنین در همین راستا اقدامات لازم جهت هرس درختان و عملیات به زراعی درختان برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه درختان در هنگام بارش سنگین برف و جمع آوری سرشاخه درختان انجام تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان این که آبیاری مکانیزه و قطره‌ای باید در تمامی مناطق به شکل جدی دنبال شود، اظهار کرد: همچنین با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی تهران از گونه‌های گیاهی مقاوم و متناسب با شرایط هوایی تهران استفاده می‌شود.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش مدیریت شهری در راستای کاهش حجم زباله‌های شهر تهران، گفت: درهمین راستا اقدامات خوبی در حال انجام است و مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی با حضور دکتر افشانی شهردار محترم تهران افتتاح گردید. همچنین سرشاخه درختان نیز از این پس به شکل مجزا جمع آوری و از آن استفاده خواهد شد و این اقدامات منجر به کاهش حجم زباله‌ها در مجموعه آرادکوه خواهد شد.

وی ادامه داد: بدین منظور یکی از برنامه‌های پیش روی ما استفاده از لاستیک‌های فرسوده جهت تبدیل به کفپوش و سرعت گیر می‌باشد که این اقدام نیز منجر به کاهش حجم زباله‌ها خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *