نرخ بالای مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا/بحرانی که مرگبارترین اپیدمی مواد مخدر در تاریخ آمریکا را رقم زد

21:40 - 24 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۵۷۰
جدیدترین تحقیقات منتشر شده در مجله آنال اینترنال مدیسن نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا ۲ برابر بیشتر از ۱۲ کشور ثروتمند دیگر جهان است.
نرخ مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا ۲ برابر بیش از سایر کشور‌های ثروتمند استبه گزارش گروه بین الملل ، براساس جدیدترین تحقیقات منتشر شده در مجله آنال اینترنال مدیسن در روز دوشنبه، نرخ مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا ۲ برابر بیشتر از ۱۲ کشور ثروتمند دیگر جهان است.

به گزارش فورچون، محققان موسسه ملی سرطان آمریکا (NCI) از پایگاه داده‌های مرگ و میر سازمان بهداشت جهانی در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ برای بررسی‌های خود در زمینه مرگ و میر ناشی از آوردوز استفاده کردند. علاوه بر آمریکا کشور‌های استرالیا، شیلی، دانمارک، انگلیس و ولز، استونی، فنلاند، آلمان، مکزیک، هلند، نروژ و اسپانیا نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند.

بر اساس اخبار آمریکا و گزارش‎های بین المللی، در سال ۲۰۱۵ از هر ۱۰۰ هزار مرد آمریکایی ۳۵ نفر و از هر ۱۰۰ هزار زن آمریکایی ۲۰ نفر جان خود را به دلیل آوردوز و مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داده‎اند. در برخی جوامع خاص در آمریکا مرگ ناشی از آوردوز برای مردان ۲ برابر زنان رخ می‌دهد. استونی پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد. از هر ۱۰۰ هزار مرد در استونی ۲۰ تن جان خود را به دلیل آوردوز از دست می‌دهند.
 
این آمار با توجه به نرخ بالای مصرف مواد مخدر در آمریکا که در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته، تعجب آور نیست. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال ۲۰۱۷ در آمریکا تنها ۷۱۵۶۸ آمریکایی جان خود را به دلیل آوردوز از دست دادند.

مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا در حال حاضر از مرگ و میر‌های دیگر از جمله خودکشی، مرگ ناشی از آنفلوآنزا و ذات الریه و مرگ و میر‌های عمدتا ناشی از بحران رو به رشد مصرف مواد مخدر صنعتی قوی مانند فنتانیل پیشی گرفته است. در سال ۲۰۱۶، فنتانیل تقریبا نیمی از مجموع مرگ و میر‌های ناشی از آوردوز را به خود اختصاص داده بود.

محققان همچنین خاطر نشان کردند که مرگ و میر‌های ناشی از آوردوز در قرن بیست و یکم در آمریکا ۲ برابر افزایش یافته است.

از سوی دیگر گاردین در گزارشی ضمن اشاره به انتشار کتاب «آوردوز آمریکایی‎ها» نوشت این بحران مرگبارترین اپیدمی مواد مخدر در تاریخ آمریکاست. آمریکایی‌ها ۸۰ درصد دارو‌های مخدر ضد افسردگی جهان را مصرف می‌کنند.

برای مثال، در شهر ویلیامسون در ویرجینیای غربی با جمعیتی معادل ۳۱۹۱ نفر، دو داروخانه در طول یک دهه بیش از ۲۰ میلیون نسخه داروی ضدافسردگی را پیچیده اند. این میزان به معنای ۶۵۰۰ قرص برای هر نفر در یک دهه است.

اما دلایل این آمار شگفت انگیز را می‌توان در پزشکان فاسد، قوانین ضعیف در مورد مواد مخدر، دارو‌های زناشویی، بازار پرمنفعت و بی رحم مواد مخدر و طبقه کارگر افسرده و البته عمدتا سفیدپوست که شاهد نادیده گرفتن خود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هستند، یافت.
 
این داستان مانند بسیاری از تراژدی‌های دیگر در نهایت به مرگ، خودکشی، فروپاشی خانوادگی و بی خانمانی می‌انجامد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *