کشف تخلف در ۷۲۶ انبار به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال

13:32 - 23 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۵۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه در ۷۲۶ انبار تخلف به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال کشف شد.

کشف تخلف در 726 انبار به ارزش 51 هزار میلیارد ریالبه گزارش گروه اقتصاد ، بر اساس آخرین گزارش ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا، تعداد پرونده‌های احتکار تشکیل شده در سال جاری ۹۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

در این دوره زمانی ۹۹۷ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که این رقم نیز نسبت به سال گذشته افزایشی برابر با ۳۶۴ داشته است، میزان محکومیت در بخش احتکار نیز ۴۶۵ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۴۲ ریال اعلام شده است.

تفکیک آمار نشان می‌دهد در حوزه اختفا و امتناع از عرضه کالا نیز در سال جاری ۵۵۰ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۳۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

در این مقطع زمانی ۴۹۸ فقره پرونده در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفت که این رقم نیز رشدی ۲۶۱ درصدی را شاهد بود.

تشکیل ۵۹۷ پرونده عدم اعلام موجودی
در حوزه عدم اعلام موجودی نیز تعداد ۵۹۷ فقره پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴۱۵ درصد رشد داشت و تعداد ۵۶۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع شد که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۲۸۲ درصدی است.

میزان محکومیت در این حوزه ۳۰ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار ریال بوده است.

بازرسی از ۶۸ هزار و ۴۲۴ واحد صنفی
این گزارش نشان می‌دهد در سال جاری ۱۹ هزار و ۵۶۸ اکیپ گشت مشترک از ۶۸ هزار و ۴۲۴ واحد صنفی بازرسی کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۹۹ پرونده تشکیل شد و متخلفین به پرداخت ۲۶۵ میلیارد و ۴۳۷ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۶۷ ریال جزای نقدی محکوم شدند. برابر آمار اعلامی از لحاظ تعداد اکیپ‌های اعزامی رشدی ۱۶۲ درصدی و از منظر تعداد پرونده‌های متشکله رشد ۱۲۶ درصدی در حوزه میزان محکومیت دارای رشد ۲۱۴ درصدی بوده است.

کشف تخلف در ۷۲۶ انبار
در این دوره برخورد با دانه درشت‌ها و رسانه‌ای کردن این موارد و اهتمام ویژه در راستای برخورد با منشا تخلفات و رسیدگی فوری به پرونده‌های مهم و ملی و کاهش توجه به تخلفات بی اثر و جزئی از اقدامات مهم هفت ماهه سال جاری بوده است.

به این ترتیب بر اساس این گزارش بازرسی‌های صورت گرفته در سه حوزه احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی بوده است.

این بازرسی‌ها در هر سه بخش در سال جاری منجر به کشف تخلف در ۷۲۶ انبار شده است.

ارزش تقریبی کالا‌هایی که کشف شده است ۵۱ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۲۰ ریال بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *