پرتقال رنگی نخورید / عرضه پرتقال‌های شمال از ۲۰ روز آینده

12:29 - 23 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۵۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه بخشی از پرتقال‌های موجود در بازار به طور غیر طبیعی رنگ آمیزی شده‌اند، گفت: پرتقال‌های جنوب موجود در بازار کم رنگ هستند و پرتقال‌های رسیده شمال از ۲۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند.

مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص ورود پرتقال‌های رنگ شده به بازار گفت: در سال‌های اخیر چیدن پرتقال‌های کال و نارس و رنگ آمیزی آن به روش‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی متداول شده که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: با عملیات‌ شیمیایی صورت گرفته و در معرض گرما قرار گرفتن پرتقال‌ها، عملا این محصول تحت تاثیر تغییرات منفی قرار می‌گیرد و در این زمینه بهتر است مردم با تشخیص محصولات از آنها  استفاده نکنند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه پرتقال‌های شمال هنوز به طور کامل نرسیده اند، عنوان کرد: پرتقال‌های شمال از ۲۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند و درحال حاضر تمام پرتقال‌های تامسون با رنگ نارنجی موجود در بازار که از شمال کشور به بازار عرضه می شوند، رنگ غیرطبیعی دارند.

شادلو در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از پرتقال‌های کم رنگ یا نیمه رنگ طبیعی در بازار وجود دارد که از جنوب کشور وارد بازار می‌شود و معمولا رنگ سبز با حاله‌های زرد یا نارنجی دارند و این محصولات مناسب مصرف هستند.

وی افزود: در حال حاضر نارنگی‌های بذر ژاپنی، یافا و اوشو در بازار به طور فراوان دیده می شود و اغلب به طور کامل رسیده و تقاضای بازار را تامین می‌کنند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه هنوز عرضه این محصولات در میادین ممنوع نشده، اظهار کرد: در سال‌های اخیر ورود چنین محصولاتی به دلیل عرضه بالا در میادین تره بار عمده ممنوع اعلام شد، اما در سال جاری هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *