لزوم توجه جدی به برند سازی در کشور

4:00 - 25 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۵۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات گفت: از حدود چهار سال گذشته وزارت صنعت در تلاش بود تا بازار آرایشی و بهداشتی را در کشور رواج دهد، اما متاسفانه در سال گذشته به دلیل شرایط ویژه بین المللی ایران، این تلاش‌ها ادامه پیدا نکرد.

حمید مقیمی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص وضعیت بازار عطریات در کشور بیان کرد: حدود ۳۰ درصد بازار عطریات ایران توسط تولیدات داخل بر طرف می‌شود، در نگاه اول شاید ۳۰ درصد قابل توجه نباشد، اما لازم به ذکر است که کشور ایران در گذشته از علم تولید عطریات به دور بوده است.

وی با ذکر این مطلب که کشور ایران مصرف کنندگان زیادی برای محصولات آرایشی و بهداشتی دارد ادامه داد: حال در صورتی تولید در کشور افزایش پیدا خواهد کرد که برند‌های ایرانی ثبت جهان شود و با برند‌های معروف جهان ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات در رابطه با برند سازی در کشور اظهار کرد: برند سازی متاسفانه در کشور جایگاه بزرگی ندارد، اما همواره در سال‌های گذشته تلاش شده تا برند‌های ایرانی در جهان به خصوص در کشور‌هایی که در تولید عطریات نام دار هستند ثبت شود، اما با وجود شرایطی که در طی دو سال گذشته موجب شده تا ارتباطات بین المللی ایران ضعیف شود، ثبت برند نیازمند هزینه و زمان زیادی است.

مقیمی در ادامه افزود: علاوه بر تلاش‌هایی که در خصوص برند سازی در کشور صورت گرفته، وزارت صنایع از سال ۹۴ در تلاش است تا برند‌های معتبر جهانی را برای همکاری مستقیم با کشور، وارد ایران کنند که این تلاش‌ها تا حدودی در سال گذشته مثمر ثمر واقع شد، اما در سال جاری این گونه اقدامات ادامه پیدا نکرد و همچنین برند‌های مدنظر جهانی رغبت خود را برای ادامه همکاری با ایران از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش صادرات اتفاقات خوبی در کشورخواهد افتاد، اولین و مهم‌ترین آن افزایش ارز آوردی در کشور خواهد بود و همچنین در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، اشتغال زایی نقش موثری خواهد داشت، زیرا برای تولید اینگونه محصولات، علاوه بر واحد‌هایی تولیدی، واحد‌های زیادی همچون بسته بندی، فروشندگی و بسیار موارد دیگر وجود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *