کسب درآمد ۱۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده/ رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته + جزئیات

4:00 - 23 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۷۱۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
براساس آخرین آمار منتشره در نیمه نخست سال جاری دولت از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دریافت مالیات غیر مستقیم از جمله مهمترین منابع کسب درآمد دولت محسوب می‌شود و در این بین مالیات بر ارزش افزوده یکی از این منابع محسوب می‌شود که در این گزارش به جزئیات آن در نیمه نخست سال ۹۷ اشاره شده است.

بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که در نیمه نخست سال ۹۷ میزان درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مصوب در این مدت حدود ۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان آن هنوز وصول نشده است.

در این میان مقایسه عملکرد ۶ ماهه ابتدایی سال جاری نسب به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و نسبت به سال ۹۵ با رقم ۹۶۰ میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

کسب درآمد ۱۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده + جزئیات

گفتنی است میزان درآمد‌های غیرمستقیم دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۹.۸ درصد روبرو بود است.

براساس مصوب سال ۹۷ دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده باید ۳۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که در نیمه نخست سال جاری کمتر از نیمی از این رقم وصول شده است.

آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که، مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ بالغ بر ۲۵.۶ درصد از درآمد‌های مالیاتی دولت را تشکیل می‌دهد.

همچنین رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال ۹۷، باید به رقم ۷۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان برسد که در نیمه نخست سال جاری حدود ۲۷ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان از آن وصول شده است.

گفتنی است مجموع رقم مالیات‌های غیرمستقیم دولت در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸.۴ درصدی داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *