دست‌هایی که یاری می‌خواهند از جنس نیاز / حکایت دستانی که نیازمند یاری نیکوکاران هستند

11:38 - 21 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۹۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
این بار قصه فرق می‌کند، قصه حکایت از آزادی زندانی کشاورزی دارد که پولی را از فردی به امانت دریافت می‌کند تا خودروی سواری یکی از اقوام را برایش بخرد، اما با توجه به شرایط خشکسالی و آب و هوایی منطقه به ناچار این پول را صرف نگهداری از زمین کشاورزی اش می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، پیرمرد در حاشیه جاده ترانزیتی میلک از توابع شهرستان هیرمند سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند، پیشه اش کشاورزی است؛ اما بدلیل کهولت سن از کار افتاده است و درآمدی برای امرار معاش ندارد، به همین دلیل فرزندانش در سن پایین کار می‌کنند تا بتوانند خلاء ناتوانی پدر پیر خود را جبران کنند.

(م – ر) ۷۵ ساله که حالا به انواع بیماری‌های دوره پیری و سالمندی از جمله آلزایمر دچار است در منزلی سکونت دارد که دارای ۳ اتاق ۹ متری با سقف چوبی که مکان مناسبی برای زندگی نه در تابستان و نه در زمستان است.

این کشاورز ساده پیشه در سال ۱۳۹۵ طبق تحقیقات بعمل آمده از سوی واحد مددکاری ستاد دیه مبلغ پولی را از شخصی دریافت می‌کند تا خودروی سواری یکی از اقوام را برایش بخرد، اما با توجه به شرایط خشکسالی شدید در این منطقه و با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار نامناسب به ناچار پول صرف نگهداری از زمین کشاورزی می‌شود تا همین منبع درآمد و لقمه نان ساده خراب نشود. در نهایت خودرو خریداری نمی‌شود و مدتی بعد صاحب پول از وی شکایت می‌کند و بدنبال این شکایت حساب‌های پس انداز و یارانه وی مسدود می‌شود.

البته این حادثه ختم به خیر می‌شود، زیرا دست اندرکاران ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان به کمک وی می‌شتابند و با پرداخت مبلغ 160.000.000 ریال رضایت شاکی را جلب می‌کنند.

یادم می‌آید در جایی نوشته بود: گاهی خدا می‌خواهد با دست تو، دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری میگیری، بدان دست دیگرت در دست خداست ... و گاهی بندگی یعنی در کوچه پس کوچه‌های زندگی دست کسی را بگیری.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بنام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان واریز کنند و یاری گر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باشند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *