استفاده پلیس دوبی از موتور‌های پرنده +عکس

11:12 - 21 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۸۹۳
پلیس دوبی اعلام کرد به زودی استفاده از موتور‌های پرنده را برای انجام عملیات گشت زنی آغاز می‌کند و بدین منظور در حال آموزش نیرو‌های خود است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، پلیس دوبی اعلام کرد به زودی استفاده از موتور‌های پرنده را برای انجام عملیات گشت زنی آغاز می‌کند و بدین منظور در حال آموزش نیرو‌های خود است.

این موتور‌های پرنده یا هاوربایک‌ها با نام تجاری هاورسافت اس ۳، پرنده‌هایی برقی هستند که به طور عمودی نشست و برخاست کرده و سپس با سرعت در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

استفاده پلیس دوبی از موتور‌های پرنده +عکس
هدف از استفاده از موتور‌های پرنده دسترسی سریع به نقاط صعب العبور یا دورافتاده است که حرکت به سمت ان‌ها با خودرو یا موتورسیکلت‌های عادی راحت نیست.در حال حاضر پلیس دوبی تنها یک هاوربایک در اختیار دارد، ولی امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ از تعداد زیادی از این موتور‌های پرنده استفاده کند. شرکت هاورسافت می‌گوید آماده ساخت ۴۰ دستگاه از این محصول به سفارش پلیس دوبی است.قیمت هر یک از این دستگاه‌ها ۱۵۰ هزار دلار بوده و در تولید آن‌ها از فیبر کربنی استفاده شده است. وزن هر یک از دستگاه‌های یادشده ۱۱۴ کیلوگرم است. چهار پره چرخنده اوج گرفتن این موتور‌های پرنده تا ارتفاع حداکثر ۵ متری از سطح زمین را ممکن می‌کند. حداکثر سرعت حرکت این پرنده‌ها ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. مهم‌ترین نقطه ضعف هاوربایک‌ها زمان پرواز اندک آنهاست که بعد از هر بار شارژ از ۱۰ تا ۲۵ دقیقه فراتر نمی‌رود. اما در حالت پهپادی و آرام می‌توان برای ۴۰ دقیقه از این دستگاه بهره گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *