رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارتباط مصرف روی در دوران بارداری و بیماری اوتیسم

14:21 - 20 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۶۶۹
مطالعات جدید نشان می‌دهند که کمبود مصرف «روی» در دوران بارداری با به دنیا آوردن فرزندانی که به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شوند، ارتباط دارد.
ارتباط مصرف روی در دوران بارداری و بیماری اوتیسمبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مطالعات جدید نشان می‌دهند که کمبود مصرف «روی» در دوران بارداری با به دنیا آوردن فرزندانی که به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شوند، ارتباط دارد. در حالی که دانشمندان هنوز نتوانسته اند پاسخ قطعی به عوامل دخیل دربیماری اوتیسم را کشف کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات نشان می‌دهند که این بیماری به ترکیبی از عوامل محیطی و نقص ژنتیکی ارتباط دارد.

دانشمندان آلمانی و آمریکایی بر این باورند که کمبود میزان روی در بدن مادر یکی از عوامل محیطی است که می‌تواند بذر ایجاد اختلال رفتاری را در جنین بپاشد. علاوه بر آن، محققان دریافتند که روی باعث برقراری ارتباط و یا ایجاد سیناپس‌های بین سلول‌های مغزی که در مراحل اولیه رشد جنین شکل می‌گیرند، می‌شود. سیناپس‌ها به وسیله یک مکانیسم مولکولی پیچیده که از طریق ژن‌های اوتیسم رمزگذاری می‌شوند، به وجود می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دیلی‌میل، این در حالی است که یافته‌های جدید نمی‌تواند به عنوان حکمی قطعی برای زنان باردار بوده و به آنان اجازه مصرف روی را از همان اوایل بارداری دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *