عملیات نیرو‌های ویژه گروه چهارم ارتش سوریه در واکنش به حملات متوالی تروریست‌ها در شمال استان حماه؛ هلاکت سرکرده ارشد میدانی گروهک تروریستی «جیش العزه»

13:02 - 19 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۳۶۹
نیرو‌های ارتش سوریه عملیاتی را در محور شمالی استان حماه در واکنش به حملات پشت سرهم گروه‌های تروریستی و نقض آتش انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، نیرو‌های ارتش عملیاتی را در محور شمالی استان حماه در واکنش به حملات پشت سرهم گروه‌های تروریستی و نقض آتش انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های سوری در حومه شمالی استان حماه پاسخی به حملات گسترده گروه‌های تروریستی در یک هفته گذشته به حومه غربی شهر حلب، شرق استان ادلب (حومه شهرک و فرودگاه ابوظهور) و شمال استان حماه است.

تروریست‌ها با انجام این حملات توافق تشکیل منطقه غیرنظامی عاری از سلاح را در شمال سوریه نقض کردند و عقب نشینی ۲۰ کیلومتری از خطوط تماس با نیرو‌های ارتش سوریه را هم اجرایی نکردند و همین مسئله باعث شد تا به تحرکات آنان پاسخ قاطع داده شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ویژه گروه چهارم ارتش سوریه عملیات دقیق خود را علیه پایگاه نظامی عناصر تروریستی «جیش العزه» در ارتفاعات حومه شهرک «الزلاقیات» انجام دادند.

نیرو‌های سوری در گام نخست موفق شدند دو ایستگاه نظامی تروریست‌ها را به کنترل دربیاورند و حدود ۲۵ تن از آنان را از پای آورند؛ در لیست کشته شدگان، نام «راضی رجوب» از سرکرده‌های میدانی گروهک تروریستی «جیش العزه» دیده می‌شود؛ ده‌ها تن دیگر از تروریست‌ها در جریان درگیری‌ها در این محور مجروح شدند.

به گزارش میزان، عناصر تروریستی تازه نفس در ادامه ضد حملات را برای اشغال مجدد این دو ایستگاه نظامی انجام دادند، اما در کمین نیرو‌های سوری گرفتار شدند و باز هم متحمل خسارت‌های سنگینی شدند.

براساس اخبار به دست آمده، حدود ۱۸ تن دیگر از عناصر تروریستی جیش العزه هم در این کمین کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گفته منابع میدانی، گروهک‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال استان حماه از جمله «جیش العزه» با گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) هم پیمان شده اند؛ تروریست‌های جیش العزه در دشت الغاب و مناطق حومه در شمال غرب استان حماه هم حضور چشمگیری دارند و توافق منطقه عاری از سلاح را در شمال سوریه قبول ندارند و حاضر به عقب نشینی ۲۰ کیلومتری نیستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *