مسافتی که میکروب‌ها هنگام عطسه کردن طی می‌کنند +فیلم

14:34 - 18 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۱۶۶
به طور معمول میزان نیم لیتر مایع در ریه‌های افراد وجود دارد که در هنگام عطسه کردن می‌توانند به اندازه یک بطری آب مخاط بینی را به فضای بیرون منتقل کنند.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، به طور معمول میزان نیم لیتر مایع در ریه‌های افراد وجود دارد که در هنگام عطسه کردن می‌توانند به اندازه یک بطری آب مخاط بینی را به فضای بیرون منتقل کنند. در واقع، این مخاط همانند ابر‌های آلوده به بیرون از دهان شلیک می‌شوند که در هر ثانیه قادر به پیمودن مسافت ۳۵ متری هستند. اگه شما با این سرعت در بزرگراه برانید حتما جریمه خواهید شد.

زمانی که این ابر‌های آلوده با ذرات هوا برخورد می‌کنند به قطراتی در اندازه های مختلف تقسیم می‌شوند که درون آن‌ها مخاط بینی و گاز شناور است.
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1857866_369.mp4']

جالب است بدانید که موسسه فناوری ماساچوست در مطالعات خود دریافته است که بزرگ‌ترین این قطرات حتی تا مسافت ۲ متر هم قابل انتقال بوده، این بدان معنا است زمانی که شما عطسه می‌کنید ویروس خود را تا ۲ میز آن طرف‌تر به هوا می‌فرستید. این در حالی است سایر مخاط بینی شما تا از مسافت ۸ متر هم عبور می‌کند، به عبارتی تا ۵ میز آن طرف‌تر از میز کار شما.
 
خبر بد آن است که ابر خارج شده از دهان به هوا رفته و فضای محیط را مملو از ویروس و آلودگی می‌کند و سپس درست به سمت سیستم تهویه هوا حرکت کرده تا تیر خلاص را به سلامت تمامی حاضرین در محیط شلیک کند.

نکته قابل توجه آن است که حتی قطرات آلوده هم در عرض چند ثانیه فضا را پر کرده و شرایط را برای بیمار کردن افراد مساعد می‌سازد. آلودگی تا ۱۰ دقیقه در محیط باقی می‌ماند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *