اظهارات بعیدی نژاد در مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر کشتی‌های ایران

20:24 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۰۹۵
سفیر ایران در لندن از نامه ایران به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر کشتی‌های ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، حمید بعیدی نژاد در صفحه مجازی خود درباره تحریم های یک جانبه آمریکا بر کشتی های ایران نوشت: دیروز برایان هوک‌نماینده ی آمریکا در امور ایران در اظهاراتی از کشورهای جهان درخواست کرد که از پهلوگرفتن کشتیهای ایرانی در بنادر خود جلوگیری کنند. وی گفت ما اجازه نمیدهیم که کشتیهای ایرانی بیمه شوند و این باعث خواهد شد که اگر کشتیهای ایرانی باعث ایجاد حوادث دریایی شوند، کشورها نتوانند خسارتهای خود را از شرکتهای بیمه دریافت کنند.

این در حالی بود که وی اصرار داشت که آمریکا را دوست ملت ایران معرفی کند.

بدون شک ایران بدلیل خواست غیرقانونی آمریکا نمیتواند از فعالیت ناوگان کشتیهای خود برای صدور نفت، و همچنین صادرات و واردات کالاهای تجاری و صنعتی ممانعت کند و قطعا آمریکا مسئول ایجاد هر حادثه ای در دریا خواهد بود.

بهمین دلیل سفارت ج.ا.ایران در لندن با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی ضمن محکومیت این اقدام آمریکا، آنرا نقض معاهدات بین المللی دریانوردی بویژه پیرامون ایمنی دریا خوانده و ‌خواستار بررسی موضوع در اجلاس شورای سازمان بین المللی دریانوردی شده است.

اظهارات بعیدی نژاد در مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر کشتی‌های ایران

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *