ایران از آمریکا به سازمان بین المللی دریانوردی شکایت کرد

20:21 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۰۹۴
دسته بندی: سیاست
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) با شکایت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، خواستار بررسی ویژه تاثیر این تحریم‌ها شد.

به گزارش گروه سیاسی ،سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) با شکایت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، خواستار بررسی ویژه تاثیر این تحریم‌ها شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: دیروز برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی از کشور‌های جهان درخواست کرد که از پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر خود جلوگیری کنند. وی گفت: ما اجازه نمیدهیم که کشتی‌های ایرانی بیمه شوند و این باعث خواهد شد که اگر کشتی‌های ایرانی باعث ایجاد حوادث دریایی شوند، کشور‌ها نتوانند خسارت‌های خود را از شرکت‌های بیمه دریافت کنند.

سفیر کشورمان افزود: بدون شک ایران به دلیل خواست غیرقانونی آمریکا نمی‌تواند از فعالیت ناوگان کشتی‌های خود برای صدور نفت و همچنین صادرات و واردات کالا‌های تجاری و صنعتی ممانعت کند و قطعاً آمریکا مسئول ایجاد هر حادثه‌ای در دریا خواهد بود.

وی افزود: به همین دلیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی ضمن محکومیت این اقدام آمریکا، آن را نقض معاهدات بین‌المللی دریانوردی به‌ویژه پیرامون ایمنی دریا خوانده و خواستار بررسی موضوع در اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *