چرچیل در شبکه یک

18:05 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۰۷۹
فیلم تاریک‌ترین ساعت به کارگردانی جو رایت و نویسندگی آنتونی مک کارتن محصول سال ۲۰۱۷ کشور انگلستان امشب ۱۷ آبان ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود، درامی جنگی و روایتگر روز‌های اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی است. فیلم با شمارش روز‌های ماه مه ۱۹۴۰، حوادث و اتفاقات آن روز‌ها را نشان داده است.

به گزارش گروه فرهنگی ،فیلم تاریک‌ترین ساعت به کارگردانی جو رایت و نویسندگی آنتونی مک کارتن محصول سال ۲۰۱۷ کشور انگلستان امشب ۱۷ آبان ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود، درامی جنگی و روایتگر روز‌های اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی است. فیلم با شمارش روز‌های ماه مه ۱۹۴۰، حوادث و اتفاقات آن روز‌ها را نشان داده است.

فیلم تاریک‌ترین ساعت در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس نامزد جایزه اسکار و در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (گری اولد من) و بهترین گریم جایزه برنده جایزه اسکار سال ۲۰۱۸ شده است و همچنین جوایزی از گلدن گلوپ، انجمن بازیگران فیلم، سینمای منتقدان، بفتای و ... دریافت کرده است.

این فیلم، علاوه بر جذابیت‌ها و برجستگی‌های هنری و ساختاری، و با همه تلاشی که در این فیلم برای تلطیف و تطهیر چهره منفور و ظالمانه چرچیل در فضای جامعه جهانی دارد، اما از نظر محتوایی نیز روایتی در خور توجه برای هوشیاری بیشتر امروز ما دارد.

کشور‌های غربی و در صدر آن‌ها انگلستان، با بودجه‌های کلان و با راه اندازی شبکه‌های متنوع و پر زرق و برق تلویزیون‌های ماهواره‌ای تمام توان خود را گذاشته اند که به مردم ایران القاء کنند، مذاکره و پذیرش ذلت ناشی از سازش در لوای میانجیگیری برخی کشور‌ها در برابر ظلم و ستمی که کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا به مردم ایران روا داشته اند، بهترین گزینه پیش روی مردم است، در حالی که در این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که انگلستان به نمایندگی کشور‌های غربی، در مقابل تهدید و ظلم و زورگویی، سازش و مذاکره را بدترین راه می‌داند و علت پیروزی خود در جنگ جهانی دوم را نیز مذاکره نکردن با ظالم و زورگو می‌دانند. توجه و دقت در دیالوگ‌های شخصیت‌های این فیلم، رفتار‌های چندگانه کشور‌های غربی را نمایان می‌کند و برای ما بسیار عبرت آموز است.

موقعیت شناسی شبکه یک در انتخاب یک فیلم برجسته هنری و سیاسی در شرایط کنونی کشور بسیار قابل توجه است. این فیلم در شرایطی که فشار‌های کشور‌های غربی و آمریکا برای مذاکره و سازش با زورگو و ظالم، افزایش یافته است، عبرت‌ها و مفاهیم مناسبی را برای مخاطبان خود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *