آخرین تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات/ ادامه حملات جنگنده‌های ائتلاف به مناطق مسکونی با بمب‌های ممنوعه

16:38 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۰۷۸
تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) حاکیست، درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش و شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک راهبردی هجین به وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه بین الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) حاکیست، درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش و شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک راهبردی هجین به وقوع پیوسته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش پس از درگیری‌های سنگین چندین ساعته توانستند مواضع خود را در ارتفاعات «خیمه و سنبل» در حومه شمالی شهرک هجین تثبیت کنند.

تروریست‌های داعش عملیات تثبیت مواضع در ارتفاعات «خیمه و سنبل» را برای تامین امنیت بیشتر شهرک هجین انجام دادند؛ هجین مهم‌ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به شمار می‌آید.

به گزارش میزان، در حالی که شبه نظامیان کُرد عملیات خود را برای بازپس گیری مناطق از دست رفته آغاز نکرده اند، جنگنده‌های ائتلاف غربی به شدت مناطق مسکونی شرق رود فرات را به ویژه در شهرک‌های «هجین و الشعفه» هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، حملات هوایی ائتلاف غربی به مناطق مسکونی به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش صورت می‌گیرد و مناطق مسکونی در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۳۵ مرتبه هدف قرار گرفته شدند.

براساس گزارش‌های به دست آمده، حملات جنگنده‌های ائتلاف غربی به مناطق مسکونی در شرق رود فرات دوباره با بمب‌های ممنوعه از جمله خوشه‌ای و فسفر سفید صورت گرفته که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان شده است.

۲۷ تن از شهروندان سوری از جمله ۹ کودک و زن در جریان این حملات هوایی جان باختند و ده‌ها تن دیگر هم مجروح شده اند؛ سکوت رسانه‌های غربی در خصوص حمله به مناطق مسکونی با بمب‌های ممنوعه همچنان ادامه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *