بازگشت گروه خودرویی به کورس تالار/ رشد سهم‌های عمده شتاب گرفت+نمودار

11:14 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۹۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در هفته گذشته کاهش قیمت در سهام گروه خودرویی جای خود را به رشد داد و در این میان موضوعات سیاسی و تصمیمات جدید وزیر صنعت درباره این گروه در رشد ارزش سهم‌ها به خصوص سهم‌های عمده از جمله ایران خودرو، زامیاد و سایپا بی تاثیر نبود و در هفته‌های آتی روند بازگشت ارزش سهام در نماد‌های این گروه پیش بینی می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،قیمت سهام خودرویی در سومین هفته آبان ماه بر خلاف هفته‌های گذشته در مدار رشد قرار گرفت، در عین حال با افزایش قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها، شاخص کل توانست رشد خوبی را تجربه کند.
 
در هفته گذشته خودرویی‌ها و بانکی‌ها توانسته بودند شاهد رشد قیمت سهم‌شان باشند، اما از ابتدای هفته گذشته این سهم‌ها و مخصوصا خودرویی‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شده بودند، در اواسط هفته فعالان بازار سهام شاهد افزایش فزاینده سهم‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات بودند؛ به طوری که تعداد زیادی از سهم‌های این گروه بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند و بعضا با صف خرید همراه شد.

روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶ هزار و ۶۰۹ سهم در انتهای هفته گذشته به ۹ هزار و ۲۸۹ سهم رشد کرد و حجم از ۱۱۹ میلیون و ۱۳ سهم با افزایش به ۱۷۰ میلیون و ۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با اُفت ۱.۱ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند رشد ۲.۷ درصدی رسید.
 
سایپا

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک و ۱۰۴ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۴۲۹ سهم رشد کرد و حجم از ۱۰ میلیون و ۲۰۱۵ سهم با کاهش به ۱۰ میلیون و ۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۶۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۱.۳۹ درصدی رسید.
 
ایران خودرو

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۸۳۹ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۹۹۹ سهم رشد کرد و حجم از ۵۹ میلیون و ۸۹۷ سهم با روند نزولی به ۴۹ میلیون و ۹۸۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۳.۰۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۲.۶۷ درصدی رسید.
 
زامیاد

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 
سایپا دیزل

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۸۲۰ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۴۹۱ سهم افزایش یافت و حجم از ۳۲ میلیون و ۹۵۳ سهم با رشد به ۴۰ و ۲۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۲.۰۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۱.۲۵ درصدی رسید.
 
پارس خودرو

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶۶۰ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۱۵۹ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۸ میلیون و ۸۵۹ با رشد به ۱۸ و ۱۳ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۲.۱۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۰.۹۵ درصدی رسید.
 
گروه بهمن

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

ایران خودرو دیزل
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بیان کرد: گروه خودرویی این هفته شرایط بهتری را پشت سر گذاشت هر چند که کل بازار تحت تاثیر خبرهای سیاسی بود ولی گروه خودرویی به امیدافزایش قمیت محصولات همچنان با رشد قیمتی مواجه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *