رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عزم جدی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان در کاهش آمار سرقت

11:30 - 16 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۸۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اهمیت برخورد قاطع با جرم سرقت گفت: سرقت از جمله جرایمی است که به شدت احساس امنیت در جامعه را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان، احمد خسروی وفا رییس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اهمیت برخورد قاطع با جرم سرقت گفت: سرقت از جمله جرایمی است که به شدت احساس امنیت در جامعه را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اهمیت برخورد قاطع با جرم سرقت بیان کرد: سرقت از جمله جرایمی است که به شدت احساس امنیت در جامعه را تحت الشعاع قرار داده است و افزایش احتمالی آمار آن زیبنده شهر فرهنگی مذهبی، چون اصفهان نیست.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوب و مؤثری در حوزه مبارزه، برخورد و کاهش این جرم در سطح استان صورت پذیرفته است، لیکن با عنایت به شرایط خاص اقتصادی و فعلی کشور ضروری است تمامی دستگاه‌ها بیش از پیش این مهم را در دستور کار داشته باشند تا از افزایش احتمالی آن پیشگیری بعمل آید.

خسروی وفا اتخاذ تدابیر لازم مدیریتی در عدم تشکیل پرونده قضایی، اخذ آمار از میزان پرونده‌های متشکله دستگاه متبوع جهت بررسی و ارائه راهکار، شناسایی زمینه‌ها و دلایل تشکیل پرونده و طرح دعاوی و شناسایی راهکار‌های حل و فصل دعاوی پیش از طرح دعوی را از جمله پیشنهادات برای تحقق این موضوع برای مدیران برشمرد.

خسروی وفا یادآور شد: نگهداری، مالکیت و توزیع مواد مخدر نیز از جمله جرایمی است که برخورد قضایی و پیشگیرانه با آن در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

در پایان رییس شورای پیشگیری استان اصفهان تشکیل کارگروه ویژه در خصوص عملیاتی کردن سریع موارد یاد شده و تشکیل شعب تخصصی با حضور قضات مجرب در برخورد با جرم سرقت و شناسایی دقیق کانون‌های جرم خیز و تأکید بر حضور فیزیکی بیشتر و انجام گشت‌های مستمر شبانه نیروی انتظامی را به عنوان مصوبه اعلام و ابلاغ کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *