تکرار مشکل هر ساله نیمه دوم سال/ قیمت تخم مرغ روند صعودی گرفت

20:00 - 16 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۷۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
هر ساله با شروع نیمه دوم سال و رفتن به سمت روز‌های سرد قیمت تخم مرغ روند صعودی به خود می‌گیرد و امسال نیز از این موضوع در حال تکرار شدن است.

تکرار مشکل هر ساله نیمه دوم سال/ قیمت تخم مرغ روند صعودی گرفتبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، امسال نیز همانند سال‌های گذشته آرام آرام با سرد شدن هوا دوباره داستان قیمت تخم مرغ شروع شد و مجددا قیمت این کالا در بازار در حال صعودی شدن است.

داستان تکراری افزایش قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال تازگی ندارد و مربوط به یکی دو سال اخیر هم نمی‌شود و از سالیان دور نیز این مشکل وجود داشت اما، هیچگاه درمان نشد.

امسال نیز که تقریبا به میانه آبان ماه نزدیک می‌شویم قیمت تخم مرغ روند صعودی به خود گرفته است و در روز‌های اخیر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی فله که تا ۱۰ روز قبل ۱۶ هزار تومان تا ۱۸ هزارتومان در سطح واحد‌های صنفی به فروش می‌رسید، در حال حاضر با قیمت ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و اگر روال به همین ترتیب پیش رود رکورد‌های قیمتی جدیدی از خود ثبت خواهد کرد.

سال گذشته نیز قیمت تخم مرغ به علت شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی و نابودی بخش زیادی از مرغ‌ها به شانه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان رسیده بود که دولت برای جبران آن و تنظیم بازار تصمیم به واردات آن گرفت که تا حدودی در این امر موفق شد.

اما امسال افزایش قیمت تخم مرغ از سال گذشته زودتر آغاز شده است و از هم اکنون روند صعودی خود را آغاز کرده است.

شواهد امر نشان می‌دهد که با توجه به افزایش قیمتی که از هم اکنون صورت گرفته دولت باید چاره‌ای برای افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ و تنظیم بازار آن بیاندیشد و اگر کمبودی در بازار وجود دارد آن را با واردات برطرف کند تا فشار بیشتری به مصرف‌کنندگان وارد نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *