یمن؛ جنگ کثیف دیگری که از سوی آمریکا هدایت می‌شود؛ کاخ سفید شواهدی بر حمایت ایران از انصارالله در اختیار ندارد

21:40 - 17 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۶۵۶
پایگاه خبری «یمن اکسترا» در گزارشی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد که این اظهارات فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است و در پشت این ماجرا آمریکا است که عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی را در جنگ یمن هدایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «یمن اکسترا» در گزارشی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد که این اظهارات فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است و در پشت این ماجرا آمریکاست که عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی را در جنگ یمن هدایت می‌کند.

«دیوید ویلیام پی‌یر» در این یادداشت می‌نویسد: روز ۳۱ اکتبر «جیمز متیس» و «مایک پمپئو، وزرای دفاع خارجه آمریکا آتش‌بس و حل و فصل از طریق مذاکره جنگ یمن شدندو این اقدام فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است.

 

یمن؛ جنگ کثیف دیگری که از سوی آمریکا هدایت می‌شود

 

در ادامه این یادداشت آمده است: این آمریکاست که از پس ماجرا عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در جنگ یمن را هدایت می‌کند. آمریکا مظنونان معمولی شامل عوامل غیردولتی، مزدوران بلک واتر، داعش و القاعده را بکار گرفته تا یمنی‌ها را در روی زمین ترور کند؛ و در همین حال خلبانان عربستان سعودی بمب‌های ۲ هزار پوندی را از فراز آسمان بر سر مردم یمن می‌ریزند. ائتلاف عربستان به طور عمد مدارس، روستاها، بازارها، بیمارستان‌ها و ... را با بمب‌های هدایت شونده دقیق هدف قرار می‌دهد.

 

یمن؛ جنگ کثیف دیگری که از سوی آمریکا هدایت می‌شود

 

دیوید ویلیام در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: سازمان ملل نیز تنها {سگ} دست‌آموز آمریکاست که به این کشور و عربستان سعودی پوششی قانونی برای برای نسل‌کشی در یمن می‌دهد. سازمان ملل یک تحریم تسلیحاتی یکجانبه علیه یمن تصویب کرده که آمریکا و عربستان آن را به یک منع ورود کامل آب و غذا و تجهیزات بشردوستانه علیه یمن تبدیل کرده‌اند. این محاصره پشتیبانی‌های حیاتی که مردم یمن برای ادامه حیات به آن‌ها نیازمند هستند را از آن‌ها جدا کرده است.

 

یمن؛ جنگ کثیف دیگری که از سوی آمریکا هدایت می‌شود

 

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان ملل همچنان با نمایاندن این ادعا که «عبد ربه منصور هادی» دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی من است ادامه می‌دهد. دوره او به عنوان رئیس جمهور موقت یمن در سال ۲۰۱۴ به پایان رسیده است و او به طور غیرقانونی این دوره را برای یک سال دیگر تمدید کرد و پس از آن از سوی مردم یمن از قدرت کنار گذاشته شد. مردم یمن به اندازه کافی از از سوی وی فساد دیده بودند. به رهبری حوثی‌ها(انصارالله) مردم یمن منصور هادی را از کار برکنار کردند و او به ریاض در عربستان سعودی فرار کرد. منصور هادی با حمایت عربستان و آمریکا به بیان این ادعای خود که دولت قانونی یمن است ادامه داد.

در ادامه این گزارش آمده است: منصور هادی هنوز یک ابزار برای محمد بن سلمان به شمار می‌رود. دولت واقعی یمن جنبش به رهبری حوثی(انصاراله) است که از سوی مردم و نیرو‌های امنیتی یمن پشتیبانی می‌شود.

 

یمن؛ جنگ کثیف دیگری که از سوی آمریکا هدایت می‌شود

دیوید ویلیام در یادداشت خود می‌نویسد: آمریکا، ایران را که در طول ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده به خاطر جنگ یمن مورد انتقاد خود قرار داده است. آمریکا هیچگونه شاهدی مبنی بر حمایت ایران از حوثی‌ها(انصارالله) در اختیار ندارد و جریان‌های اصلی رسانه دائما آنچه را که آمریکا به خورد آن‌ها می‎دهد پس می‌زنند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *