از خرید‌های بی‌برنامه و ولخرجی‌ها در «پندارتایم» تا تنهایی پیرمرد آلمانی روی نیمکت/ استقلال، بارسلونا نیست!

10:48 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۵۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال امسال اصلا نتایج خوبی نگرفته و انتظارات هواداران این تیم برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم فوتبال استقلال روز گذشته در بازی هفته یازدهم خود مقابل تیم ماشین‌سازی در تبریز به میدان رفت و در نهایت نتوانست این تیم را شکست دهد و بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

البته استقلال امسال از همان ابتدای فصل شرایط خوبی نداشت و مشخص بود این تیم نمی‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. به همین دلیل قصد داریم نقاط ضعف استقلال در لیگ هجدهم را بررسی کنیم: 

عدم حضور یک دستیار خوب کنار شفر!

درست است که وینفرد شفر سرمربی باسابقه و با دانشی است، ولی بهترین مربیان جهان هم اگر دستیاران خوبی نداشته باشند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و سرمربی استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. سرمربی آلمانی استقلال نیاز به یک مربی و دستیار مطمئن کنار خود دارد که بتواند نقش یک مغز متفکر را در این بازی کند و در مواقع اضطراری به داد شفر و تیمش برسد.

مربیان استقلال میگوئل کولی و بیژن طاهری هستند که عملا در کار شفر دخالتی ندارند و بیشتر در برگزاری تمرینات به این پیرمرد آلمانی کمک می‌کنند. از طرفی اشکان نامداری هم که مربیان دروازه‌بان‌ها بوده و به این ترتیب شفر یک کمک‌حال در تیمش ندارد. البته سن بالای شفر خودش به تنهایی یک امتیاز منفی است و به همین دلیل باید یک جوان بادانش کنار او حضور داشته یا اینکه کسی مثل سانیاک به این تیم آورده شود.

سیستم چرخشی بی‌فایده درون دروازه!

از یکی، دو سال پیش سیدحسین حسینی به عنوان یک دروازه‌بان جوان و مطمئن خود را در استقلال نشان داد و توانست عملکرد درخشانی داشته باشد و به یک رقیب جدی برای رحمتی تبدیل شود که همین موضوع کار سرمربی آبی‌پوشان را برای انتخاب دروازه‌بان سخت کرد.

پس از این موضوع شفر تصمیم گرفت که امسال از سیستم چرخشی استفاده کند و به این ترتیب به هر دو دروازه‌بان خود بازی داده باشد. البته استفاده از این سیستم تنها زمانی می‌تواند پاسخگو باشد که به طور مثال تیمی مثل بارسلونا در ۳ جام، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و لالیگا بازی می‌کرد در لالیگا به یکی و در ۲ مسابقات دیگر یکی دیگر از درواره‌بانان خود را بازی می‌گرفت نه مثل کار شفر که این سیستم را فقط در لیگ برتر استفاده کرد و نشان داد که استقلال بارسلونا نیست!

مهدی رحمتی برخلاف سن و سال بالایی که دارد امسال نمایش خوبی از اول فصل داشت، ولی شفر در یک اقدام عجیب و در اواسط فصل یکی از حساس‌ترین پست‌های تیمش را با جانشین کردن حسینی به جای رحمتی انجام داد. رحمتی در حالی که داشت خوب بازی می‌کرد به یک‌باره در ۳ بازی نیمکت‌نشین شد و استقلال در آن بازی‌ها مقابل سایپا (جام حذفی) و سپاهان شکست خورد و فقط یک بازی در لیگ برتر مقابل سایپا را پیروز شد. شاید اگر دستیار باهوشی مثل سانیاک همچنان در استقلال بود در این زمان به شفر توصیه می‌کرد چنین کاری را انجام ندهد و فقط از یک دروازه‌بان استفاده کند.

مصدومیت پژمان منتظری و مدافعان نامطمئن

مصدومیت پژمان منتظری در این برهه از زمان به آبی‌پوشان ضربه سنگینی زد و این در حالی است که استقلال امسال اصلا مدافعان مطمئنی در اختیار ندارد. روزبه چشمی به دلیل مسائل انضباطی روز گذشته مقابل ماشین‌سازی بازی نکرد، ولی اگر هم در بازی بود باز هم نمی‌توانست جای منتظری را پُر کند. از طرف دیگر محمد دانشگر هم که امسال از سایپا به استقلال آمده نشان داده همیشه نمی‌تواند مدافع مطمئنی باشد و روز گذشته هم در کنار آرمین سهرابیان نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. البته خود پژمان منتظری هم سن و سال بالایی دارد و نیاز است که آبی‌های پایتخت به فکر مدافعان خود باشند.

خرید‌های بی‌برنامه و ولخرجی‌ها در «پندارتایم»!

استقلال امسال خرید‌های زیادی در فصل نقل و انتقالات انجام داد، ولی از بین همه آنها یکی، فرشاد محمدی‌مهر بازی می‌کند که آن هم به قولی بگیر و نگیر دارد! علاوه بر این مرتضی تبریزی که با سروصدای زیاد و با دعوا به استقلال آمد نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در بین همه این خرید‌ها شاید فقط صیادمنش کمی بهتر از بقیه باشد. داستان خارجی‌های جذب شده هم مشخص است و بعید نیست که برخی از آنها به دلیل عملکرد ضعیف نیم‌فصل از استقلال جدا شوند. میثم تیموری و مرتضی آقاخان هم نیمی از فصل را مصدوم بودند و آقاخان هنوز کار با توپ را شروع نکرده است.

بعد از گذشت چند ماه هنوز مشخص نیست که چه کسی روی خرید‌های این تیم نظارت می‌کرده، ولی اکثریت معتقدند استقلال ضربه اصلی را از همین موضوع و خرید‌های بی‌برنامه و لخرجی‌ها پندار توفیقی (معاون ورزشی وقت استقلال) در نیمه‌های شب یا همان پندارتایم خورده است.

از خرید‌های بی‌برنامه و ولخرجی‌ها در «پندارتایم» تا تنهایی پیرمرد آلمانی روی نیمکت/ استقلال، بارسلونا نیست!

خارجی‌های پُر سروصدا، اما بی‌کیفیت

الحاجی گرو، مارکوس نیومایر و طارق همام ۳ خارجی استقلال بودند که به هیچ عنوان در حد و اندازه‌ای که نام‌شان مطرح شد نبوده و عملا کاری برای استقلال نکرده‌اند. در این بین شنیده می‌شود شاید یکی، دو نفر از این خارجی‌ها هم از استقلال در نیم‌فصل جدا شوند.

روحیه پایین بازیکنان استقلال

بازیکنان استقلال از نظر روحی شرایط خوبی ندارند و پس از چند بازی نتیجه نگرفتن ناامید می‌شوند که این موضوع برای بازیکنان حرفه‌ای کمی عجیب است، چون آنها هستند که باید تیم را از این وضع در بیاورند. همین نداشتن انگیزه و روحیه در تمرین و بازی‌ها منجر به برخی مسائل انضباطی بازیکنان هم می‌شود که نمونه آن را چشمی و اسماعیلی چند روز پیش در تمرین استقلال انجام دادند و مشخص نیست دلیل این بی‌انگیزگی چیست.

کمیته فنی یا آلترناتیو شفر؟

از همان روزی که کمیته فنی در باشگاه استقلال برپا شد پیش‌بینی می‌شد که آنها بیشتر نقش آلترناتیو شفر را بازی کنند تا اینکه به تیم کمک کنند. البته آنها برای اینکه نشان دهند حواسشان به تیم بوده و مشغول کار هستند هفته یک بار به نوبت در تمرینات تیم شفر حاضر می‌شوند و کار را از نزدیک می‌بینند.

مصدومیت‌های زیاد کمر استقلال را شکست

تیموری، آقاخان، محسن کریمی، علی کریمی، وریا غفوری، پژمان منتظری و روزبه چشمی لشگر مصدومان استقلال از اول فصل بودند و به مدت زمان‌های مختلف در ترکیب تیم‌شان حضور نداشتند تا همین موضوع هم دلیل مهمی بر نتیجه نگرفتن استقلال باشد.

مشکل استقلال کجاست؟

به گزارش میزان، چیزی که مشخص است تیم استقلال نیاز به بازیکن جدید ندارد، چون این تیم به اندازه کافی بازیکن دارد نکته مهم چگونگی استفاده از این بازیکنان است که شفر تا اینجا نشان داده نمی‌تواند این کار را خوب انجام دهد و باید مدیریت استقلال تصمیم بگیرد که مشکل اصلی تیم شفر است یا مسائل دیگر.

گزارش از نوید اصغری



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *