آخرین تحولات میدانی استان البیضاء یمن؛ افزایش مساحت پاکسازی شده در کمربند امنیتی شمال و شمال شرق به بیش از ۷۵ درصد

9:27 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۴۹۵
جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در محور‌های شمال شرق و شمال علیه مزدوران سعودی ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی استان البیضاء یمن؛ افزایش مساحت پاکسازی شده در کمربند امنیتی شمال و شمال شرق به بیش از ۷۵ درصدبه گزارش گروه بین‌الملل ، جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در محور‌های شمال شرق و شمال علیه مزدوران سعودی ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های یمنی علیه مواضع مزدوران سعودی در بخش‌های «ناطع، نعمان، ملاجم و خیران» استان البیضاء در جریان است.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در ساعات گذشته حملات سنگینی را برای پاکسازی کامل بخش «ناطع» در شمال شرق استان البیضاء انجام دادند؛ ۵۰ تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در لیست کشته شدگان نام‌های سرتیپ احمد العیاشی فرمانده تیپ ۱۹ پیاده نظام مزدوران سعودی، حسین دیمان فرمانده گردان چهارم در تیپ ۱۵۳ پیاده نظام و مفرح بحیبح از فرماندهان مزدوران سعودی دیده می‌شود.

به گزارش میزان، حدود ۵۵ تن از مجروحان مزدوران سعودی به بیمارستان منطقه «بیحان» انتقال داده شده اند؛ نیرو‌های یمنی در این عملیات همچنین توانستند ۲۰ تن از مزدوران سعودی را اسیر کنند.

مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی مزدوران سعودی در جریان این درگیری‌ها به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد؛ ۶ خودروی نظامی و زرهی مزدوران سعودی در لیست غنیمت‌های نیرو‌های یمنی دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات موفق شدند حدود ۷ کیلومتر در عمق بخش ناطع پیشروی کنند؛ شماری زیادی از شهروندان هم برای پاکسازی مناطق اشغالی به نیرو‌های یمنی کمک کردند.

در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد از مناطق شمالی و شمال شرقی استان البیضاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است؛ نیرو‌های یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل مناطق آلوده از جمله بخش «ناطع»، امنیت شمال استان البیضاء را به طور کامل تامین کنند؛ بخش راهبردی ناطع دروازه شمالی برای ورود به استان البیضاء محسوب می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *