تجمعات آشوب‌طلبانه با تحریک گروهک مجذوبان/ تدارک ۴۵ اقدام ضدایرانی در خارج از کشور/ ارائه گزارش کذب به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل

9:05 - 19 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۴۸۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
گروهک مجذوبان نور، عمده هدف درون فرقه‌ای خود را، ترویج تفکر توهم توطئه در بین دراویش تعریف کرده است. آن‌ها بر این مبنا می‌خواستند در میان دراویش رعب و وحشت بیندازند که نظام درصدد از بین بردن شماست و از این طریق سایر دراویش را هم همچون مجذوبانی‌ها به ورطه اعمال قانون ستیزانه و ضدمردمی و ضدملی بکشانند.

//////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، فراخوان شورش و آشوب مسلحانه، تهدید جانی و امنیت مردم، صدمه رساندن به اموال عمومی، تشویش اذهان، توهین به مقدسات، سیاه نمایی علیه کشور، ارتباط گیری با رسانه‌های معاند در آنسوی مرزها، همراهی با جریان فتنه و ... این‌ها تنها بخشی از سرفصل‌های اقدامات یک گروهک تبهکار طی ۱۲ سال اخیر است؛ گروهکی موسوم به «مجذوبان نور» که از دل فرقه‌ای با عنوان دراویش گنابادی متولد شده و اقدامات آشوب‌طلبانه و مخربانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

طی سلسله گزارش‌هایی، به بررسی زوایای اقدامات ضدمردمی و ضدملی عناصر گروهک «مجذوبان نور» پرداخته است.

طی سه گزارش قبلی منتشره، نگاهی به نحوه شکل‌گیری گروهک مجذوبان از دل فرقه مدعی درویش‌گری داشتیم و به برخی از اقدامات ضدمردمی و ضدملی عناصر گروهک مجذوبان در سال‌های دهه ۸۰ از جمله «واقعه کوار» اشاره کردیم. همچنین به تحریکات ضدمردمی و ضدملی سایت مروج خشونت این گروهک پرداختیم.

بیشتر بخوانید: 

نگاهی به سوابق ضد ملی و ضد مردمی عناصر دخیل در غائله گلستان هفتم/ مجذوبان؛ گروهکی که می‌خواست همتای داعش و منافقین باشد

غائله کوار؛ روزی که عناصر گروهک مجذوبان به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند/ خانه تیمی گروهک در پاسداران تهران و دستور استمرار آشوب در کوار

سایت مروج خشونت؛ حلقه ارتباطی اشرار گروهک مجذوبان/ رپورتاژ آگهی برای یکی از سران فتنه

ترویج تفکر توهم توطئه در بین دراویش توسط گروهک مجذوبان
گروهک مجذوبان نور، عمده هدف درون فرقه‌ای خود را، ترویج تفکر توهم توطئه در بین دراویش تعریف کرده است. آن‌ها بر این مبنا می‌خواستند در میان دراویش رعب و وحشت بیندازند که نظام درصدد از بین بردن شماست و از این طریق سایر دراویش را هم همچون مجذوبانی‌ها به ورطه اعمال قانون ستیزانه و ضدمردمی و ضدملی بکشانند.

در گزارش قبلی اشاره شد که نشر اکاذیب و سیاه نمایی از وضعیت کشور، از کار ویژه‌های سایت گروهک افراطی مجذوبان نور است و گردانندگان این سایت همراستا با شبه رسانه‌های ضدانقلاب، با شگرد‌های ویژه دروغ پردازی و قلب واقعیت و دستکاری در آمار، اقدام به تاریک و پرآسیب نشان دادن وضعیت کشور می‌کنند تا بذر ناامیدی و یأس را در جامعه بپاشانند. اما یکی دیگر از کژکارکردهای سایت مزبور، ایجاد هراس در بین دراویش است.

به طور کلی،تلاش برای بدست گرفتن پرچم تحریک ناجوانمردانه دراویش برای حضور در تجمعات غیرقانونی و مظلوم نمایی نزد رسانه‌های معاند خارجی و اپوزیسیون با هدف محکومیت نظام در مجامع حقوق بشری و تشویق و البته تحریک دراویش، پروژه‌ای شکست خورده است اما آنها همچنان به آن ادامه می‌دهند.

تجمعات آشوب‌طلبانه دراویش با تحریک گروهک مجذوبان
یکی از اقدامات گروهک افراطی مجذوبان نور، برپایی تجمع با هدف پیشبرد اغراض شوم و خواسته‌های غیرقانونی است. در سال ۱۳۸۷، وقتی اقدام قانونی در مورد ساخت و ساز‌های غیرقانونی و متجاوز به حریم عمومی دراویش گنابادی، در تخت فولاد اصفهان اعمال شد، مجذوبانی‌ها با تحریک جمعی از مدعیان دراویش، تلاش کردند تا در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند تا در خلال این تجمع بتوانند خط آشوب و اغتشاش را پی بگیرند.

نکته قابل تامل آنکه در موضوع اقدام قانونی در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز دراویش در قبرستان تخت فولاد اصفهان که با میدان‌داری گروهک افراطی مجذوبان نور، مستمسک آشوب‌طلبی این فرقه شده بود، بسیاری از خانواده‌های متوفیان در آرامگاه تخت فولاد اصفهان از این ساخت و ساز‌های غیرقانونی و متجاوزانه که امکان زیارت اهل قبور را برای آن‌ها سخت کرده بود، به مراجع ذیصلاح شکایت کرده بودند و در نتیجه شکایت این شهروندان، حکم قانونی اجرا شد.

البته تجمعات آشوبگرایانه افراطیون و جریان آلوده مجذوبان نور تنها به تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی منحصر نمی‌شد؛ عناصر این گروهک در مقابل دوایر قضایی نیز تجمعاتی را با اغراض مشخص برپا می‌کردند؛ یکی از تجمعات ضدمردمی و ضدملی مجذوبانی‌ها در مقابل زندان اوین در سال ۹۱ انجام گرفت. برگزارکنندگان آن تجمع آشوب‌طلبانه که با هوشیاری نیرو‌های حاضر در صحنه، به هدف شوم نهایی شان نائل نشدند، در اعتراض به دستگیری ۲۶ تن از عناصر مجذوبان نور که در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده بودند، تدارک تجمع و آشوب دیده بودند. این اقدام آنها پیش‌تر با رسانه‌های خارجی از جمله BBC و VOA هماهنگ شده بود.

در مورد دیگری، در اردیبهشت ۹۱، مجذوبانی‌ها در مقابل دادگستری گناباد، در اعتراض به محکومیت ۲۴ عنصر عضو گروهک افراطی‌شان، تجمع آشوب‌طلبانه ترتیب دادند. قابل تامل آنکه، آن ۲۴ عنصر محکوم شده گروهک مجذوبان، به سبب اعمال شرارت‌آمیز و ضد مردمی و ضدملی، هم شاکی خصوصی داشتند و هم جرائم ارتکابی شان، جنبه عمومی داشت و واجد تهدید امنیت مردم بود. در واقع برگزاری تجمعات آشوب طلبانه و توسل به خشونت با هدف آزاد کردن عناصر مجرم مجذوبانی از دست قانون و عدالت، در میان سرکردگان و نیروهای میدانی این گروهک به یک رویه ثابت تبدیل شده بود که دستگاه قضایی با اقتدار لازم، با آنها برخورد کرد.

تدارک مجذوبانی‌ها برای اقدامات ضدایرانی در خارج از کشور
اما حلقه خارج نشین مجذوبانی‌ها نیز همپای عناصر داخلی‌شان، به اقدامات افراط گرایانه و مخربانه علیه منافع ملی ایرانیان مبادرت می‌ورزند؛ عناصر این گروهک در حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۹۱ ضمن همنوایی با شبکه خارج نشین فتنه و براندازی نظام، بیش از ۴۵ مورد تجمع آشوب‌طلبانه در مقابل سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشور‌های متعدد ترتیب دادند.

ارائه گزارشات کذب متعدد و گاهی خنده‌دار به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و کمیساریای عالی آن و همچنین سازمان‌های حقوق بشری اروپایی و همچنین انجام مکاتبات متعدد با مراکز به اصطلاح حقوق بشری بین‌المللی با درونمایه سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، از دیگر ماموریت‌های ضدایرانی محوله به حلقه خارج نشین گروهک مجذوبان که با منافقین هماهنگی کامل دارند، بود.

 ارتباط‌گیری‌های مجذوبانی‌ها با دشمنان قسم خورده مردم ایران و انقلاب اسلامی، منجر به ملاقات نماینده این گروهک با معاون وقت حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا و نتیجه این ملاقات حمایت از این گروهک آشوب طلب در پیام نوروزی رئیس جمهور سابق آمریکا شد.

اغراض ضد مردمی و ضدملی گروهک مجذوبان تحت پوشش و با عناوین صنفی
یکی دیگر از حربه‌های گروهک مجذوبان نور، تشکیل گروه‌های پوششی و جعلی صنفی در رده وکلا و هنرمندان و اهل موسیقی و پزشکان و دانشجویان و مهندسین و حتی زنان است؛ گروه‌هایی که با عنوان و نام امور تشکیلاتی و صنفی مبادرت به فعالیت می‌ورزند، اما پشت پرده مقاصد ضدمردمی و ضدملی را دنبال می‌کنند که کمترین آن‌ها مشارکت فعالانه در تجمعات آشوب‌طلبانه مجذوبانی‌هاست. در گزارش‌های بعدی به این حربه ضدمردمی و ضدملی گروهک مجذوبان بیشتر می‌پردازیم.

ادامه دارد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *