تولید نخستین کابل‌ زیردریایی ولتاژ بالا در کشور

17:35 - 14 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۴۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو گفت: یک شرکت داخلی برای اولین بار اقدام به تولید کابل ۲۰ کیلوولت زیردریایی کرد که برای ارتباط بین جزیره قشم و هنگام استفاده شد و امسال برای نخستین بار شرکت‌های داخلی موفق به تولید کابل زیردریایی با ولتاژ بالا تا ۱۳۲ کیلوولت شده اند.

به‌گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عبدالصاحب ارجمند در حاشیه آخرین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در نشست خبری گفت: نمایشگاه برق در سال جاری از نظر تعامل و مشارکت شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی دارای رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته است.

وی افزود: نوع کالا‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های فعال در صنعت برق ایران نشان می‌دهد که بخش خصوصی صنعت برق به بحث تحقیقات ورود کرده که این اتفاق بسیار مهمی است.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو با بیان اینکه در زمینه ارائه کنتور‌های برق، تولیدکنندگان داخلی به صورت گسترده در نمایشگاه حضور دارند، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار، تمامی کنتور‌های مورد نیاز بازار داخلی کشور در تمامی کلاس‌ها عرضه شده و بالاترین نوع کنتور مورد نیاز کشور، امسال از سوی تولیدکنندگان داخلی عرضه شده است.

ارجمند در ادامه گفت: تولیدکنندگان داخلی به موضوع کپسول‌های عایق و نگهدارنده پست‌های GIS و تجهیزات شبکه ورود کرده اند که ساخت داخل آن می‌تواند در توسعه شبکه برق کشور بسیار مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه کابل‌های زیردریایی از تکنولوژی بالایی برخوردارند، گفت: برای اولین بار در دهه ۸۰ شمسی یک شرکت داخلی اقدام به تولید کابل ۲۰ کیلوولت زیردریایی کرد که برای ارتباط بین جزیره قشم و هنگام استفاده شد، امسال برای نخستین بار شرکت‌های داخلی به تولید کابل زیردریایی با ولتاژ بالا تا ۱۳۲ کیلوولت ورود کرده اند.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار نمونه آزمایشی کابل ۴۰۰ کیلوولت ساخت داخل در نمایشگاه برق ارائه شده که این موضوع از ورود شرکت‌های ایرانی به تولید کابل‌های ولتاژ بالا حکایت دارد کابل‌هایی که توسط شرکت‌هایی به تعداد معدود و انگشت شمار در جهان تولید می‌شوند.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو در انتها بع سرقت برق از شبکه برق کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، بالغ بر ۳ تا ۴ درصد تلفات شبکه برق کشور، مربوط به سرقت برق بوده  که با اقدامات صورت گرفته نظیر نصب کنتور‌های هوشمند و تغییر در پایه‌های تجهیزات شبکه برق، سهم سرقت برق در تلفات شبکه به زیر یک درصد رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *