کالاهای سخت افزاری در انتظار ترخیص از گمرک

4:00 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۳۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای گفت: سخت افزار رایانه ای از جمله وسایل ضروری حوزه ICT به حساب می آیند که بازار آنها در چند ماه گذشته منتظر عرضه کالا متناسب با تقاضا است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سخت افزار رایانه‌ای به عنوان وسایل ضروری دنیای امروز به حساب می‌آید که مدتی است بازار آن دستخوش نوسان شده است.
 
نوسان قیمتی که دلایل آن در نوسان قیمت دلار و کمبود کالا در بازار عنوان شده و پس از وعده‌های متعدد برای کنترل این بازار همچنان خبری از عرضه متناسب با تقاضا نیست.
 
مهدی میر مهدی کمجانی در گفت‌وگو با در خصوص آخرین شرایط بازار رایانه و لوازم جانبی آن گفت: در مدت اخیر کمبود کالا و سخت افزار رایانه در بازار وجود داشت که این مسئله بر روی قیمت این وسایل و کاهش خرید آن تأثیرگذار بوده است.
 
میر مهدی کمجانی تصریح کرد: ثبت سفارش این کالا‌ها همچنان بسته است و هم اکنون منتظر تصمیمات وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در حوزه واردات کالا‌های سخت افزار رایانه‌ای هستیم.
 
وی در خصوص کالا‌های موجود در گمرک عنوان کرد: وجود کالا در گمرک و ترخیص نشدن بخش اعظمی از آن یکی از معضلات پیش روی این صنف به حساب می‌آید که روزانه بر روی قیمت تمام شده آن‌ها می‌افزاید.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای به اهمیت بخش سخت افزاری رایانه اشاره و بیان کرد: کالا‌های مورد نیاز مردمی، شرکت‌ها و سرور‌ها در بخش سخت افزار بیشتر بوده که این نشان از اهمیت این حوزه دارد و برای رفع مشکل آن به تمام نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه نامه نگاری صورت گرفته است.
 
میر مهدی کمجانی اظهار کرد: زمانی برای ترخیص کالا‌ها از گمرک مشخص نشده و این مشکل در میان مدیر عاملان ذیربط در حال چرخش است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *