اجاره منازل مبله بدون مجوز ممنوع است / پلمب ۱۲۷ واحد منزل مبله غیر مجاز در ۶ ماه نخست سال جاری

13:22 - 14 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۲۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: کسانی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این خصوص می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: کسانی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این خصوص می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه در بعضی از منازل مبله جرائم امنیتی یا منافی اخلاق و عفت عمومی رخ می‌دهد، اظهار کرد: بر اساس پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این خصوص، در برخی از این منازل اموال مسافرین و مستاجرین به سرقت رفته یا با نصب دوربین مدار بسته مخفی از حریم خصوصی آن‌ها تصویربرداری و سپس سوء استفاده شده است.
 
این مقام قضایی ضمن هشدار به مردم نسبت به پرهیز از اجاره این قبیل منازل اعلام کرد: به منظور برخورد با منازل مبله غیر مجاز در شش ماهه نخست سال جاری بر حسب دستور مرجع قضایی ۱۲۷ واحد منزل مبله غیر مجاز پلمب، ۳۵۰ خط تلفن که مبادرت به تبلیغ و جذب مسافر می‌کردند قطع و ۲۱۱ نفر که بدون اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص فعالیت داشتند توجیه و از آنان تعهد گرفته شد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که قصد اجاره دادن منازل مبله را دارند می‌توانند جهت اخذ مجوز به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یا جامعه هتل داران مراجعه و یا از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به اخذ مجوز و ارائه خدمات در قالب خانه مسافر اقدام کنند.
 
رحمانیان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فارس با همکاری دادستان مرکز استان، فرماندهی انتظامی استان، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، جامعه هتل داران و مهمانپذیران، اتحادیه مشاورین املاک و سایر دستگاه‌های مربوطه جلساتی را برگزار کرده که تصمیماتی نیز در راستای ساماندهی و پیشگیری از گسترش منازل مبله غیر مجاز گرفته شده است.
 
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس با اعلام اینکه تبلیغات غیر مجاز این منازل در اماکن عمومی و بر روی دیوار‌ها و تابلو‌ها ممنوع بوده و متخلفین به اتهام تخریب از این جهت تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، افزود: برای تهیه مستند از تخلفات این افراد، تیمی از شهرداری تبلیغات آن را رصد و از موارد غیر مجاز تصویر تهیه کرده و از افراد متخلف بانک اطلاعاتی تشکیل داده‌اند که به منظور پیشگیری از ادامه فعالیت غیرمجاز آن‌ها به بیش از ۱۲۰۰ نفر از این افراد پیامک‌هایی با مضمون ضوابط و مقررات مربوطه و تخلف آن‌ها ارسال شد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن اشاره به اقدامات فرهنگ سازی یاوران شورای شهر در این خصوص، در پایان گفت: دستورات قضایی مبنی بر دستگیری و بازداشت افراد متخلف از سوی دادسرای ناحیه ۲ شیراز صادر می‌شود که ۳۸ نفر از کسانی که بصورت غیر مجاز مبادرت به اجاره منازل مبله کرده بودند در مراجع قضایی محکوم شده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *