جودو با رفتن من به مشکل نمی‌خورد/ فقط در یک بخش به خودم نمره ۲۰ می‌دهم

8:32 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۲۸۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: جودو با رفتن من به مشکل نمی‌خورد، اما در هر جایی که لازم باشد حاضر هستم به این رشته کمک کنم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، محمد درخشان رئیس سابق فدراسیون جودو روز شنبه در مجمع عمومی این فدراسیون در راستای قانون کنار رفتن روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی از سمت خود کناره‌گیری کرد. رئیس باتجربه فدراسیون جودو که در دو سال گذشته روزهای تلخ و شیرین زیادی را با جودوی ایران تجربه کرده بود، گفت‌وگویی با خبرنگار گروه ورزشی میزان انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

*در خصوص استعفای خود از ریاست فدراسیون جودو صحبت کنید.

این کار را در جهت اجرای قانون انجام دادم تا یک فرد جوان‌تر سکان ریاست جودوی ایران را در دست بگیرد، البته در این بین بعضی‌ها کم لطفی کردند و صحبت‌هایی در خصوص مکاتبه من با فدراسیون جهانی جودو در راستای باقی ماندنم در سمت ریاست فدراسیون داشتند که این خبر اساسا کذب بود.

*اما شنیده شده شما با «ویزر» صحبت‌هایی داشته‌اید؟

بله با رئیس فدراسیون جهانی صحبت کردم اما صحبت ما در این خصوص بود که من قصد دارم از ریاست فدراسیون استعفا بدهم و تمام تلاشم را کردم که جودوی ایران تعلیق نشود.

*شما جودوی ایران را به مسیر مدال‌آوری برگرداندید. اینکه در این شرایط فدراسیون را ترک می کنید ناراحت کننده نیست؟

قطعا از اینکه جودو را ترک می‌کنم ناراحت هستم اما خوشحالم در شرایطی می روم که این رشته مشکل یا بحران خاصی ندارد و در شرایط ایده‌آلی به سر می برد. جودو در نبود من به مشکل نمی‌خورد و امیدوارم مسیر پیشرفت این رشته ادامه داشته باشد.

*شنیده می‌شود قرار است در سمتی غیر از ریاست با فدراسیون جودوی ایران همکاری داشته باشید؟

هر جایی که لازم باشد در خدمت جودو خواهم بود اما صحبتی در خصوص اینکه قرار است در سمتی برای فدراسیون کار کنم انجام نشده است. من یکسری پست‌های بین‌المللی دارم و از ارتباطم با رئیس فدراسیون جهانی برای کمک به جودوی ایران استفاده خواهم کرد.

*شما محمدرضا عمادی را برای سرپرستی فدراسیون جودو معرفی کردید؟

عمادی را برای نایب رئیسی فدراسیون به وزارت ورزش پیشنهاد داده بودم اما در این گیرودار بحث روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی مطرح شد و وزارت ورزش هم عمادی را بهترین گزینه برای سرپرستی فدارسیون دید.

*به عملکرد خودتان در دو سال اخیر چه نمره‌ای می دهید؟

در یک موضوع به خودم نمره ۲۰ می‌دهم و آن هم این بود که آبروی از دست رفته جودوی ایران را برگرداندیم، اما در خیلی از مسائل عملکردمان جای نقد داشت. خیلی برنامه‌ها داشتیم که نیاز به زمان بیشتر داشت، اما با این حال فکر می‌کنم درمجموع عملکرد خوبی داشتیم. امیدوارم که خداوند تلاش ما را برای جودوی ایران قبول کند.

*این اواخر فشار زیادی در برخی صفحات مجازی روی جودوی ایران بود. در این خصوص صحبت کنید.

این فشارها طبیعی است اما من وقتم را برای این مسائل تلف نکردم. کسی که بدون هویت و در صفحات مجازی دنبال تخریب این و آن است وضعیتش مشخص است. اینگونه آدم‌ها هیچ جایی در برنامه من نداشتند و ما هم وقت این را نداشتیم به این موضوع رسیدگی کنیم.

*به نظر شما بهتر است رئیس بعدی فدراسیون از خانواده جودو باشد؟       

جودو  خانواده بزرگی دارد و نظر من و خیلی از بزرگان این رشته این است که باید یک نفر از دل این رشته رئیس بعدی فدراسیون شود چون ریاست فدراسیون تنها یک پٌست سازمانی نیست بلکه عشق و علاقه است و رئیس بعدی باید با قلبش برای این رشته کار کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *